برگزاری نشست بین‌المللی تربیت معلمان جهان اسلام در مشهد

گروه معارف: سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص ارتباطات بین‌المللی این دانشگاه، عنوان کرد: به واسطه اینکه مشهد پایتخت جهانی اسلام است، در دی‌ماه سال جاری اقدام به برگزاری نشست بین‌المللی تربیت معلمان جهان اسلام خواهیم کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمود مهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان، ۲۱ مردادماه در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه، گفت: مزیت‌های دانشگاه فرهنگیان در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها شامل موارد متعددی است که اولین و مهم‌ترین مزیت آن نقش و جایگاه معلمی است که اگر به درستی معرفی شود با هیچ نقش دیگری در جامعه قابل مقایسه نیست.
وی با بیان اینکه اهمیت انتخاب این دانشگاه به‌دلیل مزیت معنوی آن است، افزود: از دیگر مزیت‌های این دانشگاه آن است که دانشجو معلمانی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شوند، بلافاصله پس از ورود به دانشگاه استخدام می‌شوند، حقوق می‌گیرند و دانشجویان پسر از خدمت سربازی معاف می‌شوند.
مهرمحمدی با اشاره به اینکه امسال برای پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان امتیازهای دیگری در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: برای افرادی که در کنکور سراسری رتبه دو رقمی کسب کرده‌اند، کمک هزینه تحصیلی معادل دومیلیون و ۵۰۰ هزار ریال در ماه و برای افرادی که رتبه سه رقمی کسب کرده‌اند، یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در ماه کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: دانشجو معلمان پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۶ که در کنکور سراسری رتبه دو رقمی کسب کرده‌اند کمک بلاعوض ۲۰ میلیون ریالی و افرادی که رتبه سه رقمی کسب کرده‌اند، کمک هزینه بلاعوض معادل ۱۰ میلیون ریال برای خرید تجهیزات کمکی علمی دریافت خواهند کرد.
وی اظهار کرد: افرادی که رتبه دو رقمی در کنکور سراسری کسب کرده‌ و در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده‌اند در اولویت استفاده از تسهیلات دانشگاه اعم از وام‌های دانشگاه فرهنگیان و وام‌های وزارت علوم قرار خواهند داشت.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر در سه بخش دانشجو معلم‌ها، مهارت‌آموزان و دانشجویان سایر دانشگاه‌ها که از طریق آزمون پذیرفته می‌شوند، حدود ۵۵ هزار نفر است، گفت: در استان خراسان رضوی تاکنون سه هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شده‌اند.مهرمحمدی با بیان اینکه یکی از رموز موفقیت دانشگاه در تعاملات بین‌لمللی است، گفت: در دانشگاه فرهنگیان کرسی تربیت معلم برای ایفای نقش بین‌المللی در حوزه تربیت معلم دائر شده است.
وی در خصوص ارتباطات بین‌المللی این دانشگاه، عنوان کرد: به واسطه اینکه مشهد پایتخت جهانی اسلام است، در دی‌ماه سال جاری اقدام به برگزاری نشست بین‌المللی تربیت معلمان جهان اسلام خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =