توسعه حریم علوی، بزرگترین پروژه جهان اسلام در اعتاب مقدسه

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان خراسان رضوی گفت: طرح توسعه حریم علوی با احداث صحن و شبستان حضرت زهرا(س) بزرگترین پروژه جهان اسلام در اعتاب مقدسه است.

جعفر دهنوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در هر استان دفتر و در هر شهرستان دارای یک نمایندگی است که از این طریق وجوهات مردمی جمع‌آوری شده و برای ساخت به اعتاب مقدسه ارسال می‌شود.
وی با اشاره به نحوه جمع‌آوری وجوهات و نذورات مردمی در استان خراسان رضوی افزود: کلیه وجوهات مردمی به یک شماره حساب بانک ملی در ۱۴ الی ۱۵ شناسه واریز و برای ساخت و بازسازی اعتاب مقدسه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن اماکن مقدس را تکریم کرده گفت: حرم‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) نیز از اماکن با فضیلت و با شرافت هستند که مورد تکریم خداوند متعال است.
دهنوی با اشاره به توسعه حریم علوی(ع) گفت: احداث صحن و شبستان حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان بزرگترین پروژه جهان اسلام در حرم حضرت علی(ع) در حال انجام است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان خراسان رضوی اضافه کرد: این شبستان شامل چند بخش از جمله بخش زیارتی در فضایی با ۱۰۹ هزار مترمربع به منظور رفاه، آرامش و امنیت زائران حریم علوی در حال تکمیل است.
وی ادامه داد: همچنین بیش از هزار قطعه درب و پنجره چوبی مورد نیاز برای تکمیل شبستان حضرت فاطمه زهرا(س) هم اکنون در مشهد توسط هنرمندان و متخصصان در حال ساخت است.
دهنوی با بیان اینکه هدف ستاد بازسازی عتبات عالیات خدمت به زائران اعتاب مقدسه است، اظهار کرد: اجرای سنگ فرش کف صحن حضرت زهرا(س) نیز توسط نیروهای متخصص با هزینه‌های مردمی در حال انجام است.
وی نحوه اطلاع‌رسانی برای ایجاد شور و اشتیاق و نشان دادن عشق و ارادت به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) را مهم برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هفده =