تلاش ایران برای ورود به بازار جهانی پوشاک

یک مقام اتحادیه پوشاک ایران گفت، ایران اقداماتی را با هدف نوسازی صنعت تولید پوشاک جهت ورود به بازارهای بین المللی اتخاذ کرده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری ترند، عبدالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولید کنندگان و خرده فروشان پوشاک تهران گفت: «صادرات محصولات پوشاک به کشورهای همسایه از جمله حوزه مشترک المنافع کشورهای مستقل به ویژه جمهوری آذربایجان در دستور کار قرار دارد.»

وی افزود، توانمندی های تولید کنندگان ایرانی برای تولید انواع پوشاک در طی سال گذشته دو برابر شده است.

رسانه ها پیشتر گزارش داده بودند که حدود ۱۵۰۰ واحد صنعتی و ۳۰ هزار کارگر در بخش پوشاک ایران فعال هستند که ظرفیت تولید سالانه ۳۴۰ هزار تن پوشاک را دارند.

وی با بیان اینکه تحریم های غرب در طی سال های گذشته صنعت و صادرات پوشاک ایران را کند کرده بود افزود، با لغو تحریم ها علیه ایران در ژانویه ۲۰۱۶ تولید کنندگان ایرانی طرح هایی را باری صادرات حدود ۳۰ درصد از کل تولیدات خود ارائه کرده اند.

وی همچنین با اشاره به موضوع واردات پوشاک به ایران گفت، با توجه به درخواست های اخیر برای حمایت از تولیدات داخل، حجم واردات پوشاک به کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

شیرازی گفت، در دوره قبل از آغاز سال نوی شمسی، پوشاک تولید داخل حدود ۵۰ درصد از کل موجودی بازار پوشاک تهران را تشکیل می داد.

وی افزود، علاقمندی مردم به تولیدات داخلی در طی ماه های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

محمد زاهدی، رئیس کمیته آموزش و تحقیقات مجلس ایران اخیرا گفته، حجم مبادلات در بخش پوشاک کشور سالانه ۴۰۰ تریلیون ریال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =