مساجد مرکز دیانت و اسلامیت است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه کیش به سالروز آتش سوزی مسجد الاقصی به دست رژیم غاصب صهیونیست و به همین مناسبت روز جهانی مسجد اشاره کرد و افزود: مساجد مرکز دیانت و اسلامیت بوده و دارای سه ویژگی محراب، منبر و محل حضور مردم هستند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه(۲۷ مرداد ماه)کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی با تبریک آغاز هفته دولت به دولتمردان جمهوری اسلامی ایران و تقارن این هفته و آغاز تایید صلاحیت و رای اعتماد مجلس به وزاری پیشنهادی کابینه ریاست جمهور گفت: فرصت خوبی است که دولتمردان دستاوردها، تلاش ها و زحمات خود را در صحنه اجرا برای مردم بازگو کنند.

وی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ که موجب سقوط دولت مصدق و بازگرداندن محمدرضا پهلوی شد افزود: ۶۰ سال از زمان کودتای ۲۸ مرداد می گذرد و این مدت نشان داد که نمی شود به آمریکایی ها اعتماد کرد.

امام جمعه کیش اظهار کرد: مصدق خود را با آمریکایی ها دوست می دانست و فکر می کرد که از وی حمایت می کنند اما آن ها نشان دادند که هر جا منافع آمریکا اقتضا کند با انگلیسی ها هم پیمان می شوند.

وی با اشاره به اینکه هم پیمانی آمریکا و انگلیس موجب سقوط دولت مصدق شد ادامه داد: اگر مصدق به آمریکا اعتماد نکرده و با انگلیس مبارزه می کرد به این سرنوشت دچار نمی شد.

خطیب جمعه کیش تاکید کرد: آن ها با گونی های دلار بخشی از اراذل را بسیج کردند و برخی سیاستمداران خود فروخته را با خود همراه کرده و کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند.

وی با تاکید بر اینکه امروز هم آمریکا قابل اعتماد نیست تصریح کرد: دشمن از دشمنی خود دست برنمی دارد و اگر غفلت کنیم ضربه خورده و آسیب می بینیم.

علیدادی با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی مردم در دشمن شناسی قوی و حساس شده اند افزود: امروز مردم دشمن را شناخته اند و اجازه تکرار تاریخ را نمی دهند و امید است که از حوادث تلخ تاریخ درس ها و عبارت های فراوانی گرفته باشیم.

وی با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) حضرت زهرا(س) به سالروز آتش سوزی مسجد الاقصی به دست رژیم غاصب صهیونیست و به همین مناسبت روز جهانی مسجد اشاره کرد و افزود: مساجد مرکز دیانت و اسلامیت بوده و دارای سه ویژگی محراب، منبر و محل حضور مردم هستند.

امام جمعه کیش در ادامه با بیان اینکه محراب مسجد حرکت مسلمانان به سوی یک جهت مشخص که قبله مسلمین است را نشان می دهد اظهار کرد: منبر نیز محل وعظ و  شکل گیری افکار کسانی است که وارد مسجد می شوند و باید از نظر محتوی تغذیه شوند.

وی ادامه داد: حضور در مسجد قرب به خدا و هم سویی مردم با محتوایی را که در وعظ و منبر ارائه می شود با خود به همراه دارد.

خطیب جمعه کیش با بیان اینکه پیامبر نیز در آغاز ظهور اسلام زمانی که مبسوط الید شد حتی پیش از ورود به مدینه تصمیم به ساخت مسجد گرفتند افزود: به فرموده امام راحل(ره)« مساجد سنگر هستند سنگرها را حفظ کنید».

وی تاکید کرد: مساجد سنگرهای واقعی هستند، مساجدی که در تراز نظام و جمهوری اسلامی  باشند و مسجد سازها و کسانی که اهل مسجد هستند باید به این نکته توجه داشته باشند.

علیدادی با گرامی داشت علامه مجلسی که در ترویج اسلام ناب اهل بیت نقشی بزرگ داشته است یاد و خاطره ابوعلی سینا و به همین مناسبت روز پزشک را گرامی داشت.

وی با تسلیت شهادت امام محمد تقی(ع) شهادت شهید اندرزگو روحانی مبارزی که درراه مبارزه با ظلم و ستم شربت شهادت را نوشید تجلیل شایسته مردم از شهید حججی و خانواده وی را قدرشناسی مردم ایران اسلامی از مدافعان حرم و حریم اهل بیت عنوان کرد و این حرکت ها را قابل ستایش و تقدیر خواند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =