تشریح اهمیت و دستاوردهای عملیات عرسال

به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، بسیاری از ناظران سیاسی دستاوردهای عملیات عرسال را مشابه دستاوردهای حزب‌الله در جنوب لبنان می‌دانند. این عملیات بخش مهمی از استقلال، آزادی و ثبات لبنان را تضمین می‌کند.

قاسم غفوری، تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص تأثیرات پیروزی‌های «عرسال» بر جایگاه حزب‌الله در منطقه، با اشاره به اینکه پیروزی‌های حزب‌الله در عرسال استقلال و ثبات لبنان را تضمین کرده است، بیان داشت: نکته مهم در تحولاتی که در منطقه عرسال و قلمون در مرزهای بین سوریه و لبنان در جریان است، عبارت است از این‌که ارتش لبنان در دو سال گذشته این منطقه را اداره می­‌کرد.

وی با توجه به دستاوردهای حزب­ الله در عملیات عرسال گفت: ارتش این کشور در این منطقه در حال مبارزه با جبهه النصره و گروه‌های تروریستی بود که نتوانست دستاوردهای لازم را به دست آورد. جبهه‌ مقاومت طی هفته‌های اخیر با محوریت حزب‌الله و با کمک ارتش سوریه و متحدان خود وارد عرسال شد و دستاوردهای بسیار زیادی در پاک‌سازی منطقه از گروه‌های تروریستی به دست آورد.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با تأکید بر اهمیت عملیات عرسال و قلمون اشاره داشت: بسیاری از ناظران سیاسی دستاوردهای این عملیات را مشابه دستاوردهای حزب‌الله در جنوب لبنان می‌دانند. این عملیات بخش مهمی از استقلال، آزادی و ثبات لبنان را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به برآیندهای کلی تحولات مربوط به مبارزه با جبهه النصره در لبنان مطرح کرد: آنچه در عرسال روی داده بر معادلات منطقه تأثیرگذار است. قطعاً دستاوردهای این عملیات در تحولات سوریه و لبنان بسیار مؤثر خواهد بود. چنانچه هم‌زمان با این عملیات مشاهده می­‌شود که تحرکات مخالفان حزب‌الله نیز به‌ شدت افزایش داشته است.

غفوری با توجه به تأثیرات پیروزی­‌های حزب‌الله در عرسال تأکید کرد: تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها علیه حزب‌الله مطرح کرده­‌اند و مخصوصاً درگیری‌هایی که اخیراً در اردوگاه عین الحلوه لبنان در جریان است، مجموعه اقداماتی است که برگرفته از شکست‌های تروریست‌ها و حامیان آن‌ها در منطقه عرسال است.

وی با تأکید بر دستاوردهای داخلی و خارجی پیروزی‌های عرسال گفت: دستاوردهای حزب‌الله در عرسال یک جایگاه مردمی برای حزب‌الله ایجاد کرده است. نیرویی که در کنار ارتش برای ثبات و امنیت لبنان تلاش می‌کند. این پیروزی­ها در عرصه‌ منطقه‌ای و جهانی نیز یک جایگاه ویژه برای حزب‌الله رقم زده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =