دستاوردهای هفته اول عملیات مقاومت در مرز لبنان-سوریه

یک هفته از عملیات نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در مرزهای لبنان و سوریه می‌گذرد و این نیروها تا کنون موفق شده‌اند بسیاری از گذرگاه‌های ارتباطی در ارتفاعات را از داعش باز پس بگیرند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در هفتمین روز عملیات «و ان عدتم عدنا» [اگر بازگردید، بازمی‌گردیم] به پیشروی‌های جدیدی علیه گروهک تروریستی داعش دست یافتند و تعدادی از این تروریست‌ها به همراه خانواده‌هایشان تسلیم شدند؛ موضوعی که روزانه در حال تکرار است و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی پنجشنبه‌شب خود به آن اشاره کرد.

بر اساس گزارش بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی»، نیروهای سوری و مقاومت بر ارتفاعات « ضلیل الفاخوریه و وادی الحمام»، «ضهور الخشن» در قلمون غربی، « سرج القوامیع، سهل مار طیسه، خربه مار طیسه، سهل الفاخوریه» واقع در غرب «بلده البریج» در مرزهای سوریه و لبنان مسلط شدند.

هم‌چنین این نیروها بر «قرنه تم المال» در محور جنوبی مسلط شدند تا اشراف آتش‌باری خود بر گذرگاه «الشاحوط» در مرز سوریه و لبنان را تکمیل کنند.

پس از پایان هفته اول از عملیات نظامی، نیروهای مقاومت و ارتش سوریه توانستند تعدادی از گذرگاه‌های غیرقانونی که تروریست‌ها از آن برای رفت و آمد میان تهران و سوریه استفاده می‌کردند؛ باز پس بگیرند.

مهم‌ترین این گذرگاه‌ها به شرح زیر است:

** گذرگاه «سن فیخا»: که ارتفاعات شهر «البریج» سوریه را به ارتفاعات شهر «رأس بعلبک» لبنان وصل می‌کند؛ این گذرگاه هم‌چنین به ارتفاعات «القاع» لبنان نیز وصل است.

** گذرگاه «میرا»: ارتفاعات دو شهر سوری «قاره و البریج» را به هم وصل می‌کند و هم‌چنین به گذرگاه سن‌فیخا و ارتفاعات دو شهر القاع و رأس بعلبک وصل می‌شود.

** گذرگاه «رأس‌الشاحوط»: از ارتفاعات قاره آغاز می‌شود و از غرب به سمت «خربه قرعلی» می‌رود تا در مرزهای لبنان به «قرنه المال» برسد؛ یک راه فرعی از این گذرگاه به کوه راهبردی «حلیمه قاره» وصل می‌شود.

** گذرگاه الزمرانی: در مرزهای سوری-لبنانی است و ارتفاعات «الجراجیر» را به ارتفاعات عرسال وصل می کند.

** گذرگاه ابوحدیج: ارتفاعات الجراجیر در عرسال را به هم صل می‌کند و با گذرگاه الزمرانی نیز وصل است.

تعداد معبرهای باقی ‌مانده در دست داعش باقی مانده ، عبارتند از:

** گذرگاه «مرطبیه»: ارتفاعات «قاره، عرسال و رأس بعلبک» را به هم وصل می‌کند

** گذرگاه «شیخ علی»: اراضی سوری در ارتفاعات قاره را به جبل حلیمه‌قاره در ارتفاعات عرسال به همر مرتبط می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + دو =