موفقیت نخستین کنفرانس ویدئویی کمیته آشتی ملی سوریه

فرمانده نیروهای نظامی روسیه در سوریه بر همکاری کامل طرف روسی با کمیته‌های آشتی ملی در مناطق کاهش تنش برای رفع هرچه سریعتر مشکلات تاکید کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سرهنگ «سرگئی سوراویکین» فرمانده نیروهای نظامی روسیه در سوریه اعلام کرد که کلیه مسائل مربوط به آتش بس و تامین زندگی مسالمت آمیز در مناطق کاهش تنش و ابتکارعمل‌های کمیته آشتی ملی برای حل و فصل مشکلات، سریعا و با حداکثر تاثیرگذاری از سوی طرف روسی مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.  

به گفته وی، در نخستین کنفرانس ویدئویی مشترک نمایندگان کمیته های آشتی ملی فعال در مناطق کاهش تنش در حمص، شرق گوتا و استان‌های جنوب غربی سوریه شرکت داشتند و این نشست از طریق ویدئو با مراکز استانهای داریا، دمشق، حمص و لاذقیه بطور مستقیم ارتباط داشت و طی آن  مسائل مربوط به تامین امنیت و فراهم سازی شرایط برای بازگشت مردم به زندگی عادی در این مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

سرهنگ سوراویکین در جریان این نشست گفت: «این نخستین کنفرانس ویدئویی ما به این شکل، یعنی زمانی که کمیته آشتی ملی مشغول به کار است، می باشد. ما از همه طرفینی که در این اقدام مشترک شرکت کرده اند، تشکر می کنیم. ما از طرف خود تاکید می کنیم که فعالانه در تمامی تصمیم گیری‌ها و رفع مشکلات مهمی که مردم غیرنظامی ساکن مناطق کاهش تنش با آنها مواجه هستند، مشارکت خواهیم داشت. و مسلما اقدامات این کمیته در جهت تثبیت امنیت و ثبات هر چه بیشتر در سوریه است.»  

تمامی شرکت کنندگان در این کنفرانس ویدئویی در پایان بر نقش مثبت برقراری چنین ارتباط مستقیمی به منظور بررسی مسائل مربوط به اقدامات کمیته های آشتی ملی تاکید کردند.

در ترکیب کمیته‌های آشتی ملی که تامین کننده زندگی مسالمت آمیز و حل و فصل مشکلات نظامی در مناطق ایجاد شده کاهش تنش در سوریه هستند، نمایندگان ارگانهای محلی استانها، گروههای مسلح مخالف و مرکز روسی آشتی طرفین مناقشه در سوریه، مشارکت دارند.

این مقام نظامی روس همچنین یادآور شد که طی چند ما گذشته اقدامات نیروهای نظامی روسیه امکان تثبیت اوضاع در مناطق مرکزی و جنوبی خاک سوریه را فراهم کرده است. وی افزود: «در سایه تلاش‌های طرف روسی، طی سه ماه گذشته بیش از ۶۰۰ مورد توافقنامه توقف درگیریهای نظامی امضاء شده است. تعداد کلی مناطق مسکونی که در آنها آتش بس رعایت می شود به ۲۲۱۴ نقطه رسیده است. بیش از ۳۰۰ عملیات انسان دوستانه اجرا شده که در جریان آنها بیش از ۲۸۰ تن مواد غذایی، دارویی و مواد مورد نیاز اولیه بین مردم غیرنظامی در مناطق کاهش تنش در سوریه توزیع شده است.»  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =