درخواست افزایش سهم دوچرخه سواری آسیا/ تنها اروپا را نبینید!

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری و عضو هیات رئیسه آسیا بعد از برگزاری نشست ویژه کنفدراسیون، پیشنهادات ویژه ایران به ACC و UCI را تشریح کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، همزمان با برگزاری رقابتهای دوچرخه سواری قهرمانی جاده جهان در نروژ قرار است انتخابات فدراسیون جهانی نیز به منظور معرفی رئیس جدید برگزار شود. به همین منظور اعضای هیات رئیسه کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا گردهم آمدند تا در خصوص انتخاب و رای خود به همراه خواسته هایشان از رئیس آینده  UCI  صحبت کنند. اعضای هیات رئیسه دوچرخه سواری آسیا همزمان با برگزاری یک تور بین المللی در قزاقستان جمع شدند. خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ایران و رئیس کمیته تریال و جاده آسیا از اعضای این هیات رئیسه است. وی در گفتگویی با مهر از پیشنهادات ایران به آسیا و فدراسیون جهانی خبر داد.  

 خسرو قمری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قرار است ۹ نفر از ۱۲ نفر اعضای هیات رئیسه کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا از جمله خود من که عضو هیات رئیسه و رئیس دو کمیته هستم در اجلاس جهانی نروژ حضور یافته و در انتخابات مجمع جهانی شرکت کنیم. در این انتخابات دو نفر برای احراز پست ریاست اتحادیه جهانی دوچرخه سواری کاندیدا شده اند. برایان کوکسینگ رئیس فعلی UCI  که از سال ۲۰۱۳ این مسئولیت را داشته به همراه دیوید لاپاسین از اعضای جهانی که هم اکنون رئیس فدراسیون دوچرخه سواری فرانسه است کاندید اصلی این پست هستند. 

وی در خصوص اجلاس هیات رئیسه آسیا در قزاقستان گفت: این اجلاس به صورت فوری و فشرده برگزار شد. در این نشست ویژه نظراتی را پیرامون وضعیت دوچرخه سواری آسیا ارائه شد. کشورهای آسیایی درخواست ها و انتظارات خود را از رئیس آینده این رشته گفتند . در حال حاضر این نیاز اصلی ماست که فدراسیون جهانی دوچرخه سواری نگاه ویژه ای را به سوی کشورهای در حال توسعه داشته و سمت و سوی خود را تغییز دهد. 

تنها اروپا را نبینند! 
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادات ما در این نشست این بود که رئیس فدراسیون جهانی دوچرخه سواری نباید تنها قاره اروپا را ببیند بلکه باید نگاه همه سویه به همه کشورها و قاره ها داشته باشد. متاسفانه تاکنون هر فردی در مسند این فدراسیون قرار گرفته تنها نگاه و برنامه ریزی اش دوچرخه سواری اروپا بوده است. 

وی بیان داشت: این یک انتقاد جدی به فدراسیون جهانی است که چرا تنها اروپا را می بیند و باید با تغییر سیاست توازن را در بین کشورها و قاره ها رعایت کنند. هدف ما از ارائه این پیشنهادات توجه به کشورهای آسیایی بوده است. 

تیم های آسیایی در تورهای اروپا نیستند
قمری با انتقاد از اینکه کشورهای آسیایی در تورهای مطرح اروپا جایی ندارند، گفت: هم اکنون در تورهای مطرح اروپا هیچ تیم آسیایی حاضر نیست. یکی از پیشنهادات کمیته جاده این بود که کشورهایی که نمی توانند در تورهای مطرح باشند یا در رقابتهای جهانی حضور یابند به طور ویژه دیده شده و از آنها برای حضور در این رقابتها دعوت شود تا تجربه شرکت در این مسابقات را بدست بیاورند. 

وی تصریح کرد: این انتظار می رود که فدراسیون جهانی حتی در آینده از این کشورها برای شرکت در مسابقات مطرح جهان از پتانسیل های مالی بهره بگیرد یا راهکارهای ویژه ای را بیاندیشد. این درست نیست که تنها چند کشور و چند باشگاه در توری چون توردو فرانس یا ایتالیا حاضر باشند چرا که قاره آسیا و دیگر قاره ها نیز سهمی در این رشته دارند. 

کمترین بهای رسانه ها و منتقدین به کرسی های ایران در آسیا!
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان در ادامه با انتقاد از رسانه ها و منتقدین دوچرخه سواری گفت: این دو پیشنهاد مهم از سوی ایران ارائه شده تا در اجلاس جهانی مطرح شود و مورد قبول نیز واقع گردید. متاسفانه رسانه ها و منتقدین در برخی مواقع کوچکترین خطا یا مشکل را دیده و انتقاد می کنند و صحبت های گوناگون می کنند اما زمانیکه ما در اجلاس آسیا مسئولیت مهمی چون ریاست کمیته جاده و تریال را گرفتیم کمترین بهاء و پرداختن به کسب این دو کرسی داده شد. ما وقتی می خواهیم کشورمان را بزرگ کنیم و می رویم زحمت می کشیم برای کسب این جایگاه ها می خواهیم که مردم و ورزشکاران این ظرفیت ها را بدانند. در برخی موارد این انتقادها و نقدها به این باشد که آن رئیس فدراسیون که این مسئولیت را گرفته چه کاری کرده است ؟

وی ادامه داد: ما خیلی راحت با دو تا نقد به حرفهای حاشیه ای می پردازیم. اینکه فردی که رئیس فدراسیون است و مسئولیت و کرسی بین المللی گرفته چه کاری برای دوچرخه سواری کشورمان انجام داده است؟ بعد از سالیان سال کشوری مانند قزاقستان می آید افرادی که می خواهند از آسیا در مجمع جهانی باشند و رای بدهند را دو رهم جمع می کند و اینکه انی نفرات خواسته های خود را برای فدراسیون جهانی و رئیس آینده آن مطرح کنند، این حرکت بسیار ارزشمند است و ما نیز از این فرصت استفاده کردیم. 

پیشنهاد ایران به آسیا؛ برگزاری تور دوچرخه سواری کشورهای حاشیه دریای خزر
وی به عنوان رئیس کمیته جاده آسیا نیز پیشنهاداتی را برای پیشرفت و توسعه دوچرخه سواری در این قاره داده است. قمری در این خصوص افزود: در حاشیه این نشست با روسای کشورهای روسیه و قزاقستان مذاکره ای داشتیم تا یک تور مشترک، در سطح بالا بین کشورهای دریای خزر برگزار کنیم. با این تور دوستی ها و رفاقت ها را هم افزایش می دهیم. ما با برگزاری این تور موافقیم و قرار شد که دو کشور روسیه و قزاقستان این تور را در برنامه کاری خود قرار دهند. ما هم که پیشنهاد دهنده هستیم می توانیم تور سطح بالایی را برگزار کنیم. ما توانایی این را داریم که از یک تور ده روزه حداقل دو روز آن را با نهایت برنامه ریزی و تامین منابع مالی برگزار کنیم و بین این کشورها که هر کدام سهمی در این تور دارند نقش خوبی داشته باشیم. 

توری ویژه آسیا در سطح حرفه ای برگزار کنیم
رئیس کمیته جاده آسیا با بیان اینکه پیشنهادات ما فرا آسیایی و فرا کشوری بوده است ، اظهار داشت: همین طور اعضای آسیا موافقت کردند تا یک تور در سطح بالا در بین کشورهای آسیایی برگزار کنیم. این پیشنهادات ما با نگاهی فرا کشوری بود. در مجموع توانستیم در این اجلاس یک روزه ی فشرده با یک فکر و ایده خوب نقطه نظرات خوبی را ارائه ذهیم که هم برای ما و هم برای آسیا خوب بود. 

وی در پایان گفت: ما در کنار این نشست، از تور یک مرحله ای قزاقستان نیز دیدن کردیم. در این تور قزاق ها از تیم قهرمان توردوفرانس دعوت کرده بودند.  مسابقه در سطح بالا و با برنامه ریزی جالب و خوبی برگزار شد و این برای من که رئیس کمیته جاده آسیا بودم جالب و بسیار ارزشمند بود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + چهار =