پیروزی‌های اخیر مقاومت لبنان و ارتش سوریه سیلی محکمی به آمریکا و اسرائیل بود

یک کارشناس سوری مسائل استراتژیک با اشاره به پیروزی‌های اخیر علیه تروریست‌ها در مرز سوریه با لبنان تاکید کرد که این پیروزی‌ها سیلی محکمی به آمریکا و اسرائیل بود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "ملاذ مقداد" کارشناس مسائل سیاسی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح آخرین تحولات و رویدادها در سوریه پرداخت.

وی در این مصاحبه گفت: طی روزهای اخیر شاهد دستاوردها بزرگی از سوی دو ارتش سوریه و لبنان در مرز میان این کشور بودیم. این پیروزی‌ها سیلی محکمی به صورت آمریکا و رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید. صهیونیست‌ها حساب ویژه‌ای بر وجود این تروریست‌ها در مرز میان سوریه و لبنان داشتند تا بتوانند از آنها به عنوان اهرم فشار بر دمشق و سوریه و مقاومت لبنان استفاده کرده و مانع از ارتباط میان مقاومت لبنان و ملت سوریه شوند. این پیروزی اهمیت هماهنگی میان ارتش سوریه و ارتش لبنان و مقاومت را نشان می‌دهد. صرفنظر از هیاهو و جنجال‌هایی که برخی مقامات در داخل لبنان داشتند اما دستاورد اخیر نشان داد که ما به خوبی توانایی پیروز شدن بر تروریست را داریم.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره اوضاع داخلی سوریه به خصوص پس از برگزار شدن موفق نمایشگاه بین‌المللی دمشق گفت: برگزاری موفق نمایشگاه دمشق در برهه‌ زمانی مهمی از ملت ما و در حالی که پیروزی‌های زیادی حاصل گردید، انجام شد. مناطق زیادی از سوریه توسط ارتش سوریه آزاد شده و فرماندهی کل قوا دستور استقرار گسترده نیروهای امنیتی در شهرهای آزاد شده را صادر کرد.

ملاذ مقداد اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی سوریه پیام واضحی داشت که دولت سوریه بازسازی کشور را در اولویت خود قرار داده است. در این نمایشگاه کشورهای دوست مشارکت داشتند و جمهوری اسلامی ایران در صدر این کشورها بوده است. ایران کاملا ثابت کرد که به صورت استواری در کنار ملت، ارتش و رهبری سوریه و در مقابل تروریسم قرار گرفته است. سوریه دوران نقاهت را طی می‌کند و شرایط در این کشور در حال بهبود است و برای کشورهای دوستی که در شرایط سخت در کنار سوریه بودند این فرصت را فراهم خواهد کرد که در عملیات بازسازی سوریه نیز مشارکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − بیست =