مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران -ایرنا-حضور ۴۰ میلیون کاربر ایرانی در تلگرام،موضوع حمله به روحانی کاروان زایران ایرانی در مکه را با جدیت پیگیری خواهیم کرد، زائران ایرانی دعای پرفیض کمیل را در مکه مکرمه زمزمه کردند ،اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار حمایت جدی از مسلمانان میانمار شد،به اتهام فساد مالی همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت پیگرد قرار می گیرد، ترامپ:ترجیح من این است که از گزینه نظامی علیه کره شمالی استفاده نشود و انتقاد سازمان پزشکان بدون مرز از رویکرد دولت های اروپایی درقبال پناهجویان از مهمترین خبرهای ۱۲ ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
*********
**تهران-رییس سازمان حج و زیارت از پیگیری موضوع حمله عوامل تکفیری به یک روحانی کاروان زایران ایرانی بیت الله الحرام خبر داد.

**تهران-شماری از خانواده های معظم شهدای مسجدالحرام و منا پنجشنبه با حضور در مقبره الشهدای شهر مکه مکرمه با قرائت فاتحه یاد و خاطره این شهدای والامقام را گرامی داشتند.

**مشهد-دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: تلگرام شبکه ای فراگیر است که همه اقشار و صنوف از آن استفاده می کنند و هم اکنون ۴۰ میلیون کاربر ایرانی عضو آن هستند.

**اراک- معاون دفتر مطالعات و آموزش گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ۲ هزار و ۵۲۰ نوع غذا در ایران با دارابودن تنوع زیادی از اقلیم، فرهنگ، قومیت و مواد اولیه شناسایی و هویت دار شده است.

**تهران -معاون حقوقی وامور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران شایعه قطع شدن حقوق همسران شهدا را بی اساس دانست.

**قم-مدیر حوزه های علمیه با ابراز تاسف عمیق از حوادث میانمار و موج خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا، خواستار توجه نهادهای بین المللی نسبت به پایان این فجایع و استقرار آرامش و صلح در میانمار شد.

**ایرنا-کنسرت شهرام و حافظ ناظری به نام «آواز پارسی‌» با اجرای قطعاتی از داستان فریدون و ضحاک شاهنامه فردوسی‌ به همراه گزیده‌ای از کنسرت ناگفته و قطعاتی دیگر پنجشنبه شب در کاخ چهلستون اصفهان برگزار ‌شد.

اخبار خارجی
*********
**تهران-دونالد ترامپ جونیور پسر ارشد رئیس جمهوری آمریکا اعتراف کرد به منظور دریافت اطلاعاتی درباره «آمادگی» هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری با یک وکیل روس دیدار کرده است.

**تهران-وزارت خارجه سوریه در نامه های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره ای شورای امنیت، با محکوم کردن حمله هوایی بامداد پنجشنبه جنگنده های رژیم صهیونیستی به پایگاه نیروهای سوری در استان حماه، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با حمله به نیروهای نظامی سوریه از تروریست ها حمایت می کند.

**الجزیره-«رضا العوکلی» وزیر بهداشت دولت موقت لیبی گفت: با توجه به شرایط کنونی در کشور، انتظار می رود ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده کل ارتش لیبی به زودی یک دولت تشکیل دهد.

**تهران-جوآن لی یو رئیس سازمان پزشکان بدون مرز با انتشار نامه ای سرگشاده با اشاره به غیرقانونی بودن نحوه برخورد دولت های اروپایی با مهاجران در لیبی تاکید کرد: این اقدام دولت های اروپایی در بهترین حالت یک دورویی تمام عیار است.

**آتن-رییس جمهوری فرانسه طی یک سخنرانی در محل 'اکروپلیس' یونان گفت: امروز دمکراسی و اعتماد در میان کشورهای اروپایی در مخاطره و تهدید قرار گرفته است.

**لندن -'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس و 'امانوئل مکرون' رئیس‌جمهوری فرانسه شامگاه پنجشنبه طی گفت‌وگوی تلفنی توافق کردند که در رابطه با اعمال تحریم‌های جدید از سوی سازمان ملل متحد علیه پیونگ‌یانگ با یکدیگر همکاری کنند.

**نیویورک- ترامپ با متهم کردن کره شمالی به 'رفتار بد'، اقدام نظامی علیه آن کشور را یکی از گزینه های پیش روی خود دانست اما بر گفت وگو تاکید کرد.

**تهران- سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه منطقه خاورمیانه نمایشگاه سلاح‌های پیشرفته مرگبار شده است و این سلاح‌ها هر یک زخمی بر تن مجروح صلح وارد می کند، گفت: در این شرایط افراطی گری زمینه رشد می‌یابد و خشونت به تنها وسیله تعامل تبدیل می شود.

**تهران-آیین معنوی و روح بخش دعای کمیل پنجشنبه شب با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و حضور گسترده زایران ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد.

**تهران -دادستان کل رژیم صهیونیستی روز جمعه کیفرخواستی علیه «سارا نتانیاهو» همسر نخست وزیر این رژیم به اتهام سوءاستفاده از اموال عمومی صادر می کند.

**آنکارا- اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه ای خواستار حمایت جدی از مسلمانان میانمار شد و بنیادها و سازمان های خیریه را به یاری رسانی به پناهجویان آراکان فراخواند.

**تهران-سرپرست حجاج ایرانی درجمع روحانیون حج تمتع، بر لزوم همیاری و هماهنگی بیشتر با حجاج تاکید کرد و گفت: در روزهای آینده حل مشکلات زائران را دراولویت قرار دهید و تلاش کنید حجاج با خاطره ای خوش به کشور بازگردند.

**تهران- دادستان های آمریکایی، وزیر سابق اقتصاد ترکیه و سه نفر دیگر را به اتهام توطئه برای نقض تحریم ها علیه ایران و انتقال غیرقانونی صدها میلیون دلار از طریق سیستم مالی آمریکا از طرف تهران تحت پیگرد قرار دادند. اما آنکارا گفته که «جای نگرانی نیست.»

**تهران- آژانس اعتباری «اکویفاکس/ Equifax» در آمریکا اعلام کرد: هکرها به سیستم های رایانه ای آن حمله کرده و اطلاعات ۱۴۳ میلیون مشتری آمریکایی و تعدادی از ساکنان انگلیس و کانادا را هک کرده اند.

**کوالالامپور- هیات پارلمانی ایران در حاشیه نشست مجمع جهانی پارلمانی برای توسعه پایدار در بالی اندونزی با نائب رئیس مجلس ملی خلق الجزایر دیدار و دو طرف بر گسترش مناسبات اقتصادی و پارلمانی تاکید کردند.

**تهران- چهار کشور تحریم کننده قطر در بیانیه ای پس از گفت وگوی دونالد ترامپ با شیخ صباح احمدجابر الصباح امیر کویت در واشنگتن و اظهارات وزیر خارجه قطر درخصوص بحران این کشور، اعلام کردند که دوحه نباید برای مذاکره برای اجرای خواسته های ۱۳ گانه پیش شرطی عنوان کند.
شبک**۱۳۹۲**تنظیم و انتشار : ابوالفضل بابایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =