بیعت دانشجویان با «حجت خداوند»/ موج استقبال دانشجویی از پیکر مطهر شهید حججی

دانشجویان هم مانند سایر اقشار جامعه در هفته گذشته خود را برای استقبال از پیکر مطهر شهید حججی آماده کردند و روز چهارشنبه به استقبال شهید رفتند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشجویان هم مانند دیگر اقشار جامعه در هفته گذشته در انتظار استقبال از پیکر مطهر شهید محسن حججی که به تعبیر مقام معظم رهبری «حجت خداوند» در مقابل چشم همگان شد، بودند.

دانشجویان یک روز زودتر به استقبال رفتند و ستاد استقبال دانشجویی از پیکر مطهر شهید محسن حججی همزمان با تشییع آن شهید بزرگوار در حرم رضوی در میدان امام حسین تهران اقدام به پخش تصاویر وی به همراه شاخه‌های گل کرد.

ماجرا از انتشار تصاویری آغاز شد، جوانی توسط یزیدیان در التنف که منطقه مرزی بین سوریه و عراق به شمار می‌رود اسیر شد اما چهره و چشمانش نشان از دو چیز داشت. صعوبت میدان جنگ و صلابت حیدری.

همه اینها باعث شد دریای شورانگیز چشمانش چشم جهانیان را مبهوت سازد. محسن حججی جوانی اهل نجف‌آباد بود که بدون سر و صدا با گمنامی هرچه تمام‌تر پس از سال‌ها اقدامات آتش به اختیار که هر کدام طنین تمیزی از فرمان رهبرش بود برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه رفت، در بیابان‌ها اسیر شد و پس از ۲ روز طعم شهادت را با چاقوی دواعش چشید.

او هم بسیجی بود هم جهادگر، هم دوران دانشجویی را سپری کرده بود و هم حال با شهادت مسیر رفته را بازگشت. بی‌سبب نیست دانشجویان در این مدت با کمترین ابزارها ستاد استقبالی تشکیل و عطش آمدنش را رخنمون کردند. ستادی که از زمان بانگ بازگشتش کار خود را آغاز کرد.

«شهید حججی عزیز حجت خداوند در مقابل چشم همگان شد»، رهبر معظم انقلاب محسن را حجت خداوند معرفی و مصداق نمایان آن در مقابل چشمان دانستند و هفته گذشته جمعی از دانشجویان در میدان امام حسین(ع) میزبان تکه پیکر آن شهید بزرگوار بودند و با اهدای گل و عکس یاد او را گرامی داشتند.

ابتدا با پیرمردی آذری زبان هم کلام شدیم وقتی طنین مداحی حماسی در فضا پخش بود اشک‌هایش را از گونه‌ها پاک می‌کرد و چندین بار گفت در زندگی‌ام ناظر بازگشت شهدای بسیاری بودم اما این جوان با همه آنها فرق می‌کند، نمی‌دانم چرا.

کمی آنطرف‌تر چند جوان نظاره‌گر داستان بودند. برق چشمانشان از تمامی زیبایی‌های دنیوی اطراف گرفته و معطوف به فعالیت دانشجویان بود. حال زیبایی داشتند اما نه نماد جوان مومن انقلابی بودند نه دارای ژن خوب. با فریاد بی‌صدای خود می‌گفتند منتظر مسافر خواهر ابا عبدالله هستیم.

در میان جمعیت زن میانسالی بانگ می‌زد تا حججی‌ها هستند اسلام زنده خواهد بود و تا آنها هستند ما امنیت داریم. خوشحالم چون حججی‌ها داریم اما قلبم فشرده است وقتی می‌فهمم سر و دست آمده است.

دانشجویان در میدان امام حسین(س) اعلام کردند منتظریم پس از مدت‌ها چشم انتظاری میزبان شایسته‌ای برای استقبال از محسن حججی باشیم.

* رونمایی از سامانه‌های علم‌سنجی حوزه پزشکی دانشگاه آزاد

سامانه‌های علم‌سنجی و پژوهشیار حوزه پزشکی دانشگاه آزاد با حضور علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد در بیمارستان فرهیختگان برگزار شد.

ولایتی در مراسم رونمایی از سامانه‌های علم سنجی گفت: هدف از این سامانه‌ها، ساماندهی و سیستماتیک کردن پژوهش در حوزه علوم پزشکی بوده است تا پژوهش‌ها جمع‌بندی شده و در این حوزه دوباره‌کاری نشود.

* مجوز خروج اربعین دانشجویان مشمول رایگان شد

علی بهرامی مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی گفت: با تلاش بسیج دانشجویی، ستاد عمره و عتبات دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و همکاری نظام وظیفه، اخذ مجوز خروج مشمولان دانشجو برای اربعین حسینی رایگان شد. 

بهرامی در ادامه گفت: همچنین دیگر نیازی به قراردادن ودیعه صد هزار تومانی نیست. بنابراین تعهدنامه محضری جهت ضمانت کفایت می‌کند و نیاز به ثبت آن در دفاتر اسناد رسمی نیست و در نتیجه دانشجویان نباید هزینه ثبت در دفاتر اسناد رسمی را پرداخت کنند.

جزئیات بیشتر در این خصوص در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

* آغاز ثبت‌نام برگزیدگان جشنواره‌های علمی در دو مقطع تحصیلی دانشگاه

متقاضیان واجد شرایط استفاده از آیین نامه‌های اعلام شده در صورتی‌که در آزمون مربوطه (سراسری، کارشناسی‌ارشد، کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۹۶) شرکت کرده باشند، باید مدارک اعلام شده را از تاریخ ۳ تا ۱۱ مهرماه ۹۶ از طریق ایمیل email) Jashnvareh@sanjesh.org) به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند.

این آیین نامه‌ها شامل «آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در مقاطع کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی‌ارشد به شماره ۷۷۸۹۷/۲۱ تاریخ ۵ مرداد ۹۳ مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» یا «آیین‌نامه نحوه پذیرش برگزیدگان المپیادهای علمی و جشنواره‌های دانش‌آموزی در رشته‌های علوم پزشکی مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت بهداشت» است.

* فراخوان جذب اعضای هیات علمی تمدید شد

با توجه به درخواست‌های مکرر متقاضیان فراخوان شهریور ۹۶ و موافقت ریاست مرکز جذب، فراخوان شهریور۹۶ تا پایان روز یکشنبه ۹ مهرماه تمدید شد.

متقاضیان باید هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل رزومه و تعیین اولویت اقدام و از موکول کردن ثبت نام خود به ساعت‌های پایانی فراخوان اجتناب کنند.

*انتصابات آموزش عالی

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشاور رئیس و سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی این دانشگاه را منصوب کرد.

رهبر با صدور حکمی محمدصادق ضیایی را به سمت سرپرست مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی، حجت‌الاسلام حسن خیری را به سمت سرپرست پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب معاونت دانشجویی و فرهنگی منصوب کرد.

فداحسین محمدی با حکم مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان به عنوان سرپرست اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان منصوب شد.

* جمعی از معترضان به عملکرد سازمان سنجش برابر مجلس تجمع کردند

جمعی از معترضان به عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور صبح یکشنبه دوم مهر در برابر مجلس تجمع کردند.

این معترضان اعلام کردند که سازمان سنجش در کنکور امسال، امتیاز لازم را برای فرزندان رزمندگان و ایثارگران در نظر نگرفته است.

مجتبی شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم از برگزاری جلساتی برای حل مشکل این افراد خبر داد.

* عدم حضور نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی انقلابی در جلسه سرپرست وزارت علوم با تشکل‌های مختلف

نشست بررسی طرح مسائل نمایندگان شورای صنفی، کانون‌ها، انجمن‌های علمی و تشکل‌های عدالتخواه دانشجویی، کانون‌های اجتماعی و قرآن و عترت در حالی در وزارت علوم برگزار شد که هیچکدام از نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی در آن حضور نداشتند.

بنابراین گزارش علیرغم دعوت وزارت علوم از اتحادیه‌های دانشجویی به نظر می‌رسد نمایندگان این اتحادیه‌ها به دلیل انتقادات فراوان از عملکرد سرپرست وزارت علوم در جلسه حاضر نشدند.

شاید یکی از دلایل عدم حضور نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی اعتراض به فرمایشی بودن جلسه بود که چند روز مانده به معرفی وزیر پیشنهادی علوم برگزار شد و به نظر می‌رسد جلسه‌ای نبود که بخواهد دغدغه‌های تشکل‌های دانشجویی را مرتفع کند.

لازم به ذکر است نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی انقلابی در زمانی که هاشمی به عنوان معاون فرهنگی وزیر علوم فعالیت می‌کرد همواره نسبت به عملکرد وی انتقادهایی را مطرح می‌کردند.

* رتبه جهانی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ارتقا یافت

مطابق آخرین اعلام NTU، دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران با ۱۱ رتبه صعود نسبت به سال قبل، حایز رتبه ۳۷ در بین تمام دانشکده‌های مهندسی مکانیک دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۶ شده است.

نظام رتبه بندی دانشگاه ملی تایوان (NTU) بر مبنای بازده مقالات علمی مستخرج از پایگاه‌های اطلاعاتی مراجع بین المللی، نسبت به ارزیابی دانشگاه و دانشکده‌های جهان در موضوعات مختلف علمی اقدام می‌کند و مطابق آخرین اعلام آن در سال ۲۰۱۶، دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران، بر مبنای همین معیار، حایز رتبه ۳۷ در بین دانشکده‌های مهندسی مکانیک در سطح جهان شناخته شده است.

دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران در همین نظام رتبه بندی، در سال ۲۰۱۳ دارای رتبه ۹۸؛ سال ۲۰۱۴، رتبه ۶۰ و در سال ۲۰۱۵، دارای رتبه ۴۸ جهانی بوده است که بیانگر روند صعودی و ارتقای آن است. این دانشکده در سال ۲۰۱۶ توانسته است با ۱۱ رتبه صعود، به مقام ۳۷ جهان دست یابد که مایه افتخار دانشگاه و دانشگاهیان علم وصنعت ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + بیست =