اعزام کمانداران نوجوان ایرانی به رقابت های جهانی

تهران – ایرنا- کمانداران رده سنی نوجوان ایرانی در دو بخش ریکرو و کامپوند بامدادامروز -شنبه- برای شرکت در مسابقات جهانی به کشور آرژانتین اعزام شدند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا از فدراسیون تیرو کمان، مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی نوجوانان و جوانان این رشته از ۱۰ تا هفدهم مهرماه در آرژانیتن برگزار می شود، این رقابت ها همزمان در دو بخش ریکرو و کامپوند پسران و دختران تشکیل می شود و تیم ایران نیز در هر دو بخش نماینده خواهد داشت.
اسامی تیم ملی تیر و کمان ایران که با ۱۰ کماندار به این رقابت ها اعزام شده است به این شرح است:
در بخش ریکرو فاطمه بهرامن، سوگند رحمانی، رضا شبانی و امید رضا صفایی پور اعضای تیم ملی را تشکیل می دهند.
در بخش کامپوند نیز دانیال حیدرزاده، آرمین پاکزاد، امیرمحمد قربان زاده، گیسا بایبوردی، سوگند حداد و بهاره رضایی ملی پوشان نوجوان ایران هستند.
همچنین «پارک میون» سرمربی کره ای تیرو کمان ایران همراه با زهرا شعبانی (مربی ریکرو) و بهزاد پاکزاد (مربی کامپوند) هدایت کمانداران ایران را در رقابت های قهرمانی جهان بر عهده دارند.
نفرات برتر این مسابقات در بخش ریکرو صاحب سهمیه المپیک ۲۰۱۸ جوانان آرژانتین می شوند.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، کمان ریکرو یا چهارخم شبیه کمان های سنتی قدیمی است و از سه قسمت اصلی قبضه ، بازو و زه تشکیل شده در این کمان از دستگاه نشانه روی، بدون عدسی و لنز استفاده می شود.
کمان کامپوند یا مرکب نمونه کمانهای جدیدتری است که با استفاده از قرقره سبب افزایش قدرت کمان در پرتاب تیر می شود. در این کمان ها تیرانداز بعد از کشش و فشار اولیه، کمان به حالت خلاصی قرار می گیرد و کماندار به راحتی هدف گیری می کند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید
ورزشی**۹۰۲۹**۱۳۳۶
تنظیم کننده: محمد مهدی موذن**انتشار:مهرنوش خانزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − ده =