روسیه در ۲ سال ۲۸۰۰۰ هزار تروریست ضدسوری را کشت

مسکو – ایرنا – عملیات ضدتروریستی نیروی هوافضای روسیه در سوریه دو ساله شد و در این مدت ۲۸ هزار تروریست ضدسوری مورد حمایت خارجی در بمباران هواپیماها، بالگردهای روسی و موشک باران دریایی کشته شدند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، مقام های روس روز یکشنبه اعلام کردند که به بدنه گروههای تروریستی مورد حمایت خارجی به ویژه گروه داعش ضربات مرگباری وارد شده و زمان نابودی کامل آنها نزدیک شده است.
خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: نیروی هوافضای روسیه در جریان دو سال عملیات ضدتروریستی با بیش از ۲۳ هزار پرواز و ۷۷ هزار حمله هوایی، ۲۸ هزار تروریست را کشته است.
رسانه روسی با استناد به گزارش طبس نیوز به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه ۸۷ درصد اراضی این کشور را از وجود تروریست ها آزاد کرده که شامل بیش از ۵۰۰ منطقه است.
وزارت دفاع روسیه همچنین در ارزیابی دیگری اعلام کرده که ۹۶ هزار و ۸۲۸ مرکز و موضع تروریست ها در مناطق مختلف سوریه هدف بمباران هوایی یا موشکباران قرار گرفته و نابود شده است.
در این گزارش آمده است: از ماه سپتامبر ۲۰۱۵ (مهر ۹۴) زمان آغاز عملیات یگان هوافضای روسیه در سوریه تاکنون هواپیماها و بالگردهای روسی هشت هزار و ۳۳۲ بار مرکز فرماندهی تروریست ها و ۵۳ هزار و ۷۰۷ بار محل تجمع تروریست های ضدسوری را هدف گرفته اند.
در گزارش وزارت دفاع روسیه همچنین از نابودی ۱۷ هزار و ۱۹۴ سنگر و استحکامات تروریست ها بر اثر بمباران های هوایی و موشکباران خبر داده شده است.
نابودی شش هزار و ۷۹۶ انبار سوخت و مهمات، حمله هوایی به ۲۱۲ چاه نفتی تحت کنترل تروریست ها،۱۸۴ مرکز پالایش فرآورده های نفتی و ۱۳۲ ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به تروریست های ضدسوری از دیگر اقدامات روسیه اعلام شده است.
واحدهای مهندسی و مین یاب وزارت دفاع روسیه نیز حدود ۵۰ هزار تله انفجاری شامل مین، بمب، عروسک های دارای منفجره، گلوله های توپ و خمپاره عمل نکرده را در مناطق آزاد شده از سلطه تروریست ها ازجمله تدمر، حلب و دیرالزور خنثی کرده اند.
مهرماه سال ۹۴ پس از موافقت پارلمان روسیه با درخواست رسمی سوریه، نخستین پرواز بمب افکن های روسی مستقر در پایگاه حمیمیم برای بمباران تروریست ها در ناآگاهی کامل غرب از برنامه ریزی های قبلی دمشق و مسکو آغاز شد.
گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه سبب شدند، دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.
این اقدام های ضدسوری سبب تشکیل دهها گروه تروریستی شد که افزون بر قتل عام و کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته است، ولی گروه کشورهای غربی-عربی هنوز هم به حمایت از گروههای مسلح و تروریستی ادامه می دهند.
اروپام*۳۹۱ انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =