آمریکا و صهیونیست‌ها با تجزیه کشورها دنبال حفظ پایگاه‌های خود در منطقه هستند/ برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق تهدیدی جدی علیه خود کُردها است

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق نه تنها دستاوردی برای ملت کُرد نخواهد داشت، بلکه تهدید جدی علیه خود آنان است، گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها با تجزیه کشورها دنبال حفظ پایگاه‌های خود در منطقه هستند.

به گزارش طبس نیوز، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق، اظهار داشت: اقدام به همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق قطعاً و یقیناً به ضرر ملت کُرد خواهد بود و ما به دلایل بسیار متعدد نگران آینده ملت کُرد هستیم.

وی افزود: کردستان کوچک خیلی راحت‌تر بلعیده می‌شود تا عراق بزرگ و ما فکر می‌کنیم برگزاری همه‌پرسی در استان عراق توطئه‌ای علیه ملت کُرد بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: اینگونه طرح‌ها یعنی تجزیه کشورهای منطقه از توطئه‌ها و نقشه‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از سال‌های دور است و آنان این اهداف را پیش از این با عنوان ایجاد خاورمیانه جدید مطرح کرده‌اند.

نقوی یادآور شد: بنابراین چنین مسئله‌ای موضوع جدیدی نیست که ما ادعا کنیم، بلکه خود آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها قبلاً این نوع طرح‌ها یعنی تجزیه کشورهای منطقه و ایجاد خاورمیانه جدید را اظهار و مطرح کردند. ما فکر می‌کنیم آمریکا و رژیم صهیونیستی که در شرایط فعلی با داعش نتوانستند به اهداف خودشان برسند، حالا به دنبال تجزیه کشورهای منطقه و ایجاد کشورهای کوچک مانند کردستان عراق هستند تا بتوانند به این ترتیب، پایگاه‌های خودشان را در منطقه حفظ و تقویت کنند و از این مناطق برای حضور خودشان در منطقه استفاده کنند.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین طرح برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق نه تنها برای ملت کُرد دستاوردی نخواهد داشت، بلکه تهدیدی جدی علیه خود آنان محسوب می‌شود و صحنه‌گردان اصلی و تئوریسین این نوع اقدامات یعنی تجزیه کشورهای منطقه، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + بیست =