مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

تهران- ایرنا- روحانی: توسعه اشتغال و افزایش نشاط جامعه از اولویت های دولت دوازدهم است/خوشرو: برجام اعتبار بین المللی رژیم عدم اشاعه سلاح های هسته ای است/۳ فرض غلط ترامپ/مدیرکل تعاون وزارت آموزش و پرورش: ۱۵هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به فرهنگیان ارائه می شود/سناتور جمهوریخواه: تهدیدهای ترامپ آمریکا را وارد جنگ جهانی سوم می کند/آلمان نگران خروج آمریکا از برجام و رژیم صهیونیستی باریکه غزه را با توپخانه هدف قرار داد از عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در ۱۲ ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت توسعه اشتغال و افزایش نشاط جامعه برای کار و فعالیت را از اولویت های دولت دوازدهم برشمرد و با تبریک رأی اعتماد دولت به «عبدالکریم گراوند» استاندار منتخب بوشهر، به وی بر بهره ­گیری بیشتر از جوانان و زنان در این استان­ استراتژیک و مهم تأکید کرد.
* نیویورک- ایرنا- نماینده دائم ایران در سازمان ملل در سرمقاله ای در نیویورک تایمز مفروضات غلط دولت ترامپ درباره برجام را برشمرد و تاکید کرد برجام توافقی مبتنی بر قطعنامه شورای امنیت و اعتبار بین المللی رژیم عدم اشاعه سلاح های هسته ای است.
* همدان- ایرنا- مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت که بزودی ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره با سود ۱۲ درصد به فرهنگیان پرداخت می شود.
* تهران- ایرنا- «محمدابراهیم انصاری لاری» به عنوان مدیر عامل منطقه آزاد کیش منصوب شد.
* تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حادثه تخریب چاه و سقوط یک مرد ۵۷ ساله به عمق ۳۰ متری آن خبر داد و گفت: با تلاش آتش نشانان این مرد از مرگ حتمی نجات یافت.
* تهران- ایرنا- با شکایت تعدادی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران بند ۱۱ مصوبه شورای آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت ایران در خصوص ارزشیابی پایان نامه کارشناسی ارشد مبنی بر کسر نمره به لحاظ تاخیر در دفاع از پایان نامه باطل شد.
* تهران- ایرنا- با شکایت سازمان بازرسی کل کشور از مصوبه دویست و چهلمین جلسه شورای شهر و شهرداری تهران، مصوبه اعطای تخفیف سیصد میلیون ریالی شهرداری به برخی از کارکنان در هنگام صدور پروانه ساختمانی باطل شد.
* گرگان- ایرنا- فرمانده انتظامی گلستان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۳۹۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش را از داخل یک کامیون کشف و ضبط کردند.
* تهران- ایرنا- فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری و دستیار رئیس جمهوری در امور شهروندی، موضوع آسیب‌ها و وضعیت ازدواج در سنین پایین را بررسی کرد.
* تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: براساس گزارش مطرح شده در کمیسیون مشخص شد، مصارف سازمان تامین اجتماعی در سال جاری حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان بیش‌تر از منابع بوده است.
* تهران- ایرنا- نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون از بررسی مشکلات لوله سازی کشور با حضور مسئولان وزارت نفت خبر داد.
* تهران- ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: با رای موافق نمایندگان ۲۰ تبصره از طرح توسعه سازمان روستایی و عشایری در این کمیسیون تصویب شد.
* تهران- ایرنا- فریدون وردی نژاد گفت: در مقاطع اتخاذ تصمیمات تلخ جنگ که همه به دنبال فرار از آنها بودند، آیت الله هاشمی بهترین تصمیم ها را می گرفت.
* تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تصویب سه ماده از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در نشست روز یکشنبه این کمیسیون خبر داد.
* گرگان- ایرنا- دومین همایش بین المللی تحقیقات منابع خاک 'لس' روز یکشنبه با حضور محققان بیش از ۱۰ کشور در گرگان گشایش یافت.
* زنجان- ایرنا- استاندار زنجان گفت: شرکت انگلیسی گلوبال گرین انرژی با ۱۱۵ میلیون دلار سرمایه گذاری، پسماندهای شهری این استان را بازیافت می کند.
* تهران- ایرنا- محسن هاشمی گفت: اگر بخواهیم چه در دوران امام (ره) و چه در دوران رهبرمعظم انقلاب منصفانه قضاوت کنیم ، شاید نتوانیم مسئولی را در کشور پیدا کنیم که به اندازه آیت الله هاشمی رفسنجانی دغدغه برای توسعه صنایع دفاعی و موشکی کشور داشته باشد.
* بوشهر- ایرنا- سرپرست پالایشگاه نهم مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: این پالایشگاه در ۶ ماه نخست امسال ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز فرآوری کرده است.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- «باب کورکر» سناتور جمهوریخواه در ادامه درگیری لفظی با ترامپ، در گفت وگو با نیویورک تایمز او را «کارآموز» خواند و گفت که تهدیدهای بی پروای ترامپ علیه کشورهای دیگر ممکن است، آمریکا را در مسیر جنگ جهانی سوم قرار دهد.
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه آلمان با ابراز نگرانی از احتمال خروج ترامپ از برجام، دولت آمریکا را متهم به جایگزینی قانون جنگل با حکومت قانون کرد.
* تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی در پی ادعای شلیک یک راکت از غزه به شهرک اشکول واقع در جنوب فلسطین اشغالی، باریکه غزه را با توپخانه هدف قرار داد.
* تهران- ایرنا- ناآگاهی ترامپ از محتوای برجام و فرآیندهای سیاسی و حقوقی منتهی به آن، واکنش فضای علمی و کاربران فضای مجازی آمریکا را برانگیخت.
* کوالالامپور- ایرنا- فرمانده ارتش فیلیپین اعلام کرد که این کشور یک پزشک فیلیپینی مظنون به حمایت از گروه تروریستی داعش در کشورهای مختلف و از طراحان حمله به مترو نیویورک و میدان تایمز را به آمریکا تحویل می دهد.
* بغداد- ایرنا- جمعی ازمقام های استان صلاح الدین عراق واقع در شمال بغداد، روز یکشنبه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق پیرامون آمادگی ها جهت پذیرایی از زائران ایرانی اربعین و اقدامات صورت گرفته بویژه در شهر سامرا بحث و تبادل نظر کردند.
* الجزیره- ایرنا- «عبدالقادر مساهل» وزیر خارجه الجزایر به مناسبت روز دیپلماسی در این کشور گفت: الجزایر از بسیاری جنبش های آزادیبخش در جهان و به ویژه در قاره آفریقا حمایت کرده و از حق مردم صحرای غربی نیز برای تعیین سرنوشت خود دفاع می کنیم.
* دمشق- ایرنا- گروه های تروریستی جبهه النصره و احرارالشام در شمال استان ادلب سوریه به جان هم افتادند.
* اربیل- ایرنا- پس از گذشت دو هفته از برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق، در میان مخالفت های داخلی و خارجی و اصرار بغداد برای لغو نتایج آن، بحث ها و جدل ها درسطوح سیاسی ادامه دارد؛ درست وقتی که شهروندان عراقی بخاطر آینده مبهم، نگرانند و بازار ملتهب، شاهد افزایش قیمت هاست و برخی شهروندان غیر کرد در حال ترک منطقه هستند.
* تهران- ایرنا- ارتش رژیم صهیونیستی از اصابت یک فروند راکت شلیک ‌شده از باریکه غزه به شهرک اشکول واقع در جنوب فلسطین اشغالی خبرداد.
* بغداد- ایرنا- ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق و یان کوبیچ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق در نشستی در روز یکشنبه، بر ضرورت حل بحران همه پرسی اقلیم در چارچوب قانون اساسی عراق تاکید کردند.
* آنکارا- ایرنا- دولت آمریکا صدور روادید غیرمهاجرتی از طریق سفارتخانه و کنسولگری های این کشور در ترکیه را از روز یکشنبه متوقف کرد.
* باکو- ایرنا- وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه گوام – گرجستان ، اوکراین، جمهوری آذربایجان و مولداوی – در اجلاس ویژه روز یکشنبه این اتحادیه در تفلیس در بیانیه ای مشترک بر حفظ تمامیت ارضی و توسعه همکاری ها تاکید کردند. .
* مسکو- ایرنا- روسیه با انتقاد از فشارهای بی سابقه آمریکا علیه شبکه تلویزیونی راشاتودی، هشدار داد که از قوانین خود برای اقدام متقابل استفاده خواهد کرد.
* مسکو- ایرنا- با وجود چندین ساعت تلاش ماموران آتش نشانی و نیروهای کمکی برای خاموش کردن آتش سوزی یک مجتمع بزرگ تجاری در مسکو، حریق هنوز مهار نشده و دو بالگرد ویژه هم بکار گرفته شده است.
* اربیل- ایرنا- نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در پی دیدار با جنبش تغییر در سلیمانیه در خصوص روابط اربیل و بغداد به شبکه تلویزیونی رووداو گفت: موضع ما صریح و روشن است. می خواهیم بعد از همه پرسی مذاکرات جدی با بغداد داشته باشیم، بدون اینکه پیش شرطی گذاشته شود.
شبد**۱۹۵۳** ۱۳۷۹**
تنظیم کننده: مرتضی شحنه*** انتشار دهنده: هادی افتخاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =