چهار کشتی به جرم نقض تحریم‌های کره شمالی از لنگر انداختن در بنادر جهان منع شدند

تهران – ایرنا – خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه گزارش داد؛ یک هیات‌ زیر مجموعه شورای امنیت سازمان ملل متحد چهار کشتی را به جرم نقض قطعنامه‌های تحریمی صادر شده علیه کره شمالی از لنگر انداختن در تمامی بنادر جهان منع کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، «هیو گریفیتز» مسئول هماهنگی این هیات روز دوشنبه در پایان نشست نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل متحد، این تصمیم را «ناگهانی» و «بی‌سابقه» خواند و گفت: این به معنی منع ورود اشخاص یا انسداد اموال آن‌ها نیست، بلکه کشتی‌های آن‌ها از لنگر انداختن منع شده‌اند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آگاه می‌نویسد که کشتی‌های جریمه شده حامل زغال سنگ، غذای دریایی و سنگ آهن بودند؛ محصولاتی که واردات آن‌ها از کره شمالی ممنوع شده است.
براساس فهرست ارائه شده از سوی این رسانه، سه کشتی با پرچم کشورهای سنت کیتس و نویس، کومور و کره شمالی فعالیت داشته‌اند. ملیت آخرین کشتی مشخص نیست.
دامنه تحریم‌های پیونگ یانگ در آخرین قطعنامه شورای امنیت به منع واردات منسوجات از کره شمالی و بکارگیری کارگران این کشور رسیده و سقفی هم برای صادرات نفت به آن در نظر گرفته شده بود.
پیونگ یانگ اخیرا ششمین آزمایش هسته‌ای خود را با انفجار یک بمب هیدروژنی انجام داد. گفته می‌شود که قدرت تخریبی این بمب از بمب‌هایی که آمریکا در جنگ جهانی دوم بر روی ژاپن انداخت، بیشتر است.
کره شمالی به فاصله زمانی کوتاهی از این آزمایش هسته‌ای، نخستین موشک‌های قاره‌پیمای خود را آزمایش کرد؛ موشک‌هایی که مدعی است می‌تواند بر روی آن‌ها کلاهک هسته‌ای سوار کند.
این کشور سالیان طولانی است که هدف تحریم‌های کشورهای غربی و نهادهای بین‌المللی قرار گرفته است.
شبس ** ۹۳۸۶ *۱۶۱۳* مترجم: مهران معینی جم*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 8 =