روسای جمهوری آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی از یکدیگر سبقت می گیرند

کوالالامپور -ایرنا – مدیر اجرایی و هماهنگ کننده جنبش جهانی بازگشت به فلسطین گفت، به رغم اینکه روسای جمهوری آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی از یکدیگر سبقت می گیرند اما آزاد سازی قدس شریف و فلسطین اشغالی همچنان اولویت نخست امت اسلامی است.

‘یوسف عباس’ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دیدگاه مشترک مسلمانان به فسلطین و اهمیت این سرزمین تاثیرگذار است. نخست، وجود مقدسات در فلسطین برای مسلمانان و اینکه قبله اول مسلمانان مسجد الاقصی بوده، و دوم اینکه اسرائیل به عنوان تیغی در دست غرب است تا از آن به عنوان ابزار پیگیری اهداف خود استفاده نماید.
مدیر اجرایی و هماهنگ کننده جنبش جهانی بازگشت به فلسطین خاطرنشان کرد : عزت مسلمانان با نجات قبله اول آنها از دست دشمنان اشغالگر حاصل می شود.
وی در مورد عامل تاثیرگذار دوم تصریح کرد: اسرائیل صرفا رژیمی نیست که سرزمینی را اشغال کرده و قصد ماندن در آنجا را دارد. بلکه همانطور که امام خمینی (ره) نیز همواره به آن تاکید داشتند، اسرائیل یک تیغ در دست غرب است.
یوسف عباس که به منظور شرکت در کنفرانسی با موضوع فلسطین به مالزی سفر کرده ، با این عنوان که مسئله فلسطین مرتبط با کل جهان است، گفت که شرکت کنندگان در این کنفرانس ها تاکید می کنند که مسئله فلسطین یک موضوع جدی برای جهان اسلام بوده و نیازمند توجه همه جانبه و مداوم به آن است.
مدیر اجرایی جنبش جهانی بازگشت به فلسطین افزود: برغم اینکه مسائلی از قبیل روهینگیا هم در جهان اسلام وجود دارد اما مسئله فلسطین، موضوع اول جهان اسلام است.
وی اضافه کرد: فشارها علیه فلسطینی ها در پنج سال گذشته شدت زیادی گرفته و به ویژه محاصره ای که از دو سال پیش شروع شده و کمتر در مورد آن صحبت شده است، نشان می دهد که شرایط واقعا خطرناک است.
یوسف عباس اظهارداشت: برای ما آزادی فلسطین بر اساس وعده خداوند روشن است، اما با این وجود دشمنان اسلام نیز کار خود را می کنند.
وی در مورد سیاست دولت های مختلف آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی گفت: در دوره های مختلف روسای جمهور آمریکا، شاید در مسائل داخلی همچون اقتصاد، فرهنگ و سیاست رویه های مختلفی را در پی گرفته اند اما در خصوص حمایت از اسرائیل همه این دولت ها در منتهای دفاع از این رژیم قرار داشته اند و از این مسئله کوتاه نیامده اند. روسای جمهوری آمریکا حتی حمایت از رژیم صهیونیستی را به مزایده گذاشتند تا نشان دهند که کدام یک حمایت بیشتری از این رژیم بعمل می آورد.
مدیر اجرایی جنبش جهانی بازگشت به فلسطین در پایان به ایستادگی مردم فلسطین در قبال محدودیت های گسترده ای که در مسجد الاقصی اعمال شده است، اشاره کرد و گفت که این مقاومت نشان می دهد احدی نمی تواند در مقابل موج مردمی و اراده مردم فلسطین بایستد.
آساق**۲۴۱** ۱۵۹۹**۱۳۲۴
انتشار دهنده: فردین پازوکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + نوزده =