در پرداخت سهام عدالت دولت بدهکار است و نه مردم

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه اجبار کردن مردم به پرداخت پول برای دریافت سود سهام عدالت عقلایی نیست افزود: سهام عدالت حق مردم است و باید توزیع شود و آنان به عنوان صاحبان اصلی سهام باید تلقی شوند و دولت بدهکار مردم و نه بستانکار آنان است.

به گزارش طبس نیوز، حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با صبح الوند، با بیان اینکه سود سهام عدالت حقی است که در اختیار افراد قرار گرفته است افزود: دولت طرحی را مصوب و سهامی را به مردم داده و اعتقادش براین بوده که یک میلیون تومان سهام در اختیار مردم قرار بگیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: نظر دولت بر این است که سود سهام عدالت در طول این مدت تقریبا به ۵۱۲ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: دولت هم اکنون می گوید که اگر قرار باشد این یک میلیون تومان سهام در اختیار مردم قرار بگیرد لازمه اش این است که مابقی را هم بپردازند.

*وادار کردن مردم به پرداخت پول عقلایی نیست

حاجی بابایی با بیان اینکه اجبار کردن مردم به پرداخت پول برای دریافت سود سهام عدالت عقلایی نیست افزود: به نظر بنده این کار دولت یک تکلیفی است به دوش مردم ، زیرا خیلی از مردم نمی توانند انجام دهند و کسانی که یارانه می گیرند و به هر حال وضعیت مالی مناسب ندارند را در یک محصوریت قرار می دهد که این کار خیلی عقلایی نیست.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد دولت باید کماکان ادامه دهد و سود سهام را اضافه و آن را هم در اختیار مردم قرار دهد.

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه نوع نگاه به مردم در بحث سهام عدالت متفاوت است گفت: یک بار بحث از این است که سهام عدالتی را به مردم میدهند و حتما زیاده خواهی می کنند که این نگاه، نگاه غلطی است.

وی ادامه داد: سهام عدالت حق مردم بوده و توزیع شده و آنها به عنوان صاحبان اصلی سهام باید تلقی شوند و دولت را باید بدهکار مردم و نه بستانکار آنان دانست.

حاجی بابایی بیان کرد: این نوع نگاه به مردم در بحث سهام عدالت از یک نگاه فرادستی نشات می گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: برخی از مسئولین فکر می کنند این سهامی که به مردم می دهیم در واقع از جیبشان پرداخت می کنند در صورتی که حق مردم و قانون است و باید انجام بپذیرد و اجرای آن الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک − 1 =