استاد لطفی بهترین شاخص برای ارتقای فرهنگ گرگان است

گرگان- معاون زیربنایی، حمل ونقل و ترافیک شهرداری گرگان گفت: مرحوم لطفی یکی از ظرفیت‌های هنر و ادبیات کشور و جهان و بهترین شاخص برای ارتقای فرهنگ گرگان است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از  خبرنگار مهر، علیرضا حاج محمدعلی شامگاه شنبه در صحن علنی شورای شهر گرگان اظهار کرد: مرحوم لطفی یکی از ظرفیت‌های هنر و ادبیات کشور و جهان و بهترین شاخص برای ارتقای فرهنگی شهر گرگان محسوب می شود.

وی افزود: عملیات ساخت باغ مزار استاد لطفی در دو فاز انجام می شود که فاز اول در حال اجراست و ۱۲۸ میلیون تومان برای سردر، جدول و محوطه سازی آن نیاز است.

حاج محمدعلی با بیان این که با نخبگان علم معماری در این زمینه نشست خواهیم داشت، ادامه داد: برای شروع فازهای بعدی به مبالغ بالاتر از این مقدار نیازمندیم.

وی تصریح کرد: حسین کتولی مدیر دفتر بهسازی که مورد تأیید میراث فرهنگی است، برای طراحی آرامگاه و باغ مزار استاد لطفی انتخاب شد.

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان بیان کرد: بر اساس مطالعه ایشان بر روی بافت منطقه، استفاده از آجرهایی که در پیشینه آنجا به کار رفته شده بود در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان آن که شبستان ها و بالکنی نیز برای برگزاری مراسم در بنا دیده شده است، تأکید کرد: طرح کلی بعدی باید با یک همفکری معماری انجام شود تا از دوباره کاری ها جلوگیری شود.

فائزه عبداللهی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه گفت: بعد از اتمام فاز اول، کمیسیون توسعه عمران شورای شهر گرگان بازدیدی از محل داشته باشد و نظرات خود را ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − چهار =