رئیس دانشگاه ‘منوبه’ تونس:برای افزایش همکاری های دانشگاهی با ایران برنامه داریم

الجزیره-ایرنا- «شکری المبخوت» رئیس دانشگاه «منوبه» تونس در حاشیه سومین مجمع علمی دانشگاهی ایران و جهان عرب در تونس اعلام کرد که این دانشگاه برنامه هایی برای افزایش همکاری با دانشگاه های ایران در دست اجرا دارد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، المبخوت افزود: تونس هفت توافقنامه در حوزه آموزش عالی با ایران دارد که این توافقنامه ها باید عملی شود.
رئیس دانشگاه منوبه تونس تاکید کرد که زبان علم، زبانی جهانی و مشترک و به دور از تنش های سیاسی است.
المبخوت افزود: توجه به علم و معرفت (نوعی ) سرمایه گذاری است، هرچه پول بیشتری در این راه هزینه شود، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.
رئیس دانشگاه منوبه تونس با اشاره به ظرفیت ها و امکانات دانشگاهیان تونسی گفت: دانشگاهیان تونسی در حوزه پژوهش جایگاه بالایی دارند و پیوسته مقالات علمی پژوهشی محققان تونسی در مجلات جهانی در رشته های فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست شناسی و … منتشر می شود.
سومین مجمع علمی دانشگاهی ایران و جهان عرب از روز شنبه (۲۰ آبان) با حضور ۲۰ عضو عربی وایرانی مجمع دانشگاه های ایران وکشورهای عربی، در پایتخت تونس آغاز به کار کرد و تا عصر یکشنبه ٢١ آبان ادامه دارد.
اهمیت همکاری علمی میان ایران و جهان عرب، فرصت ها و چالش های پیش روی همکاری علمی میان طرفین و راه های تشویق تولید علمی مشترک ایران و جهان عرب، از جمله محورهای اصلی این مجمع است.
در این مجمع شماری از اساتید دانشگاه ایرانی و عرب به بیان دیدگاه های خود در خصوص همکاری علمی میان ایران و جهان عرب می پردازند.
در این نشست که با همکاری مشترک دبیرخانه دائمی گفت و گوهای فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس و دانشگاه ‘منوبه’ تونس برگزار می شود، رئیسان ونمایندگان ۱۱ دانشگاه ایرانی وهمتایان آنها از دانشگاه های کشورهای عربی مانند تونس، الجزایر، مغرب، لیبی، لبنان، سوریه و عراق نیز حضور دارند.
خاورم **۲۰۴۱**۱۰۴۹
خبرنگار: سید شاهپور حسینی /انتشار دهنده : مریم کاظمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =