محقق اندیشکده اسپانیایی:تنش ها در کاتالونیا مبارزه ضد جهادی را دشوار می‌ کند

مادرید- ایرنا-«فرناندو رینارس» رئیس برنامه در مورد تروریسم جهانی‌ اندیشکده ‘ال کانو’ اسپانیا معتقد است که مدیریت جامعه مسلمان در کاتالونیا با تنش های استقلال طلبانه تضعیف شده و در این چارچوب سیاسی، پیگرد سلولهای تروریستی دشوار شده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، رینارس که امروز سه شنبه در پنجمین نشست ال کانو در مورد تروریسم جهانی‌ صحبت می‌ کرد، با ارائه گزارشی در مورد فعالیت اسلامگرایان افراطی در اسپانیا از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی، ابراز داشت که از ۲۳۰ تروریست دستگیر یا کشته شده (۸ تن در حملات ماه آگوست کاتالونیا )، در ۵ سال اخیر ، ۲۵ درصد آنها متعلق به سلول های تروریستی در استان بارسلون بودند.
وی ادامه داد: در کاتالونیا، یک تعداد شگفت آوری از جوامع سلفی وجود دارند که باید به آن، مشکل در مدیریت جامعه مسلمان که به عقیده من با تنش های استقلال طلبانه تضعیف یافته ا‌ند را اضافه کرد.
رینارس تصریح کرد: همچنین یک مشکل واقعی‌ همکاری در توقف روندهای افراطگرایی و در پیگرد و نابودی سلولها، گروه ها یا شبکه ها که آن نیز در چارچوب تنش سیاسی کنونی در این ایالت دشوار شده ، وجود دارد .
وی با تحلیل خصوصیات جمعیتی یا الگوهای فعالیت های تروریستی ۲۲۲ بازداشتی و ۸ کشته در کاتالونیا، اشاره کرد که اکثر قریب به اتفاق آنها، متعلق به سلولها، شبکه ها یا گروه ها بودند و تنها یکی‌ از هر ۱۰ تن یک عامل تنها بود.
این محقق خاطرنشان کرد که تجزیه و تحلیل ۲۳۰ بازداشت و کشته شده همچنین این اطلاعات قابل توجه را بیان می دارد که تقریبا نیمی از این افراد به مناطق جنگی سفر کردند یا تلاش کرده بودند سفر کنند و یا قصد سفر را داشتند افزون بر اینکه ۳۱ درصد از آنها به شبکه هایی‌ تعلق داشتند که فعالیت آنها به خاک اسپانیا محدود می‌ شد.
در رابطه با افراطی شدن این افراد ، آخرین گزارش الکانو حاکی از آن است که این پروسه در اکثر این افراد از سال ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۲ آغاز شد که همزمان با جنگ داخلی‌ سوریه بود. میانگین سنی که این افراد سنی‌ شدند، ۲۵.۹سال برای مردان و ۲۰.۷ سال برای زنان بود.
اروپام**۵*۴۹۱*شبس*۱۴۸۸ *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 1 =