نابودی ۱۲۵۰ موضع تروریست‌ها در سوریه طی یک هفته

نیروی هوای-فضای روسیه ظرف هفته گذشته بیش از ۱۲۰۰ موضع تروریست‌های بین المللی در خاک سوریه را نابود کرده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع روسیه در گزارشی هفتگی که صبح امروز در روزنامه «کراسنایا زوزدا» (ویژه نیروهای مسلح)، به چاپ رسیده، اعلام کرده است که نیروهای هوایی-فضایی این کشور طی یک هفته گذشته بیش از ۵۰۰ بار پروازهای عملیاتی در آسمان سوریه انجام داده اند که در جریان آنها بیش از ۱۲۵۰ موضع گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف خاک این کشور نابود شده است.

بر اساس این اطلاعات، هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادهای) نیروی هوایی روسیه طی هفته گذشته بیش از ۳۰۰ بار به هوا برخاسته و موفق شدند تا تعداد ۴۳۲ موضع تروریستها را شناسایی کنند که بعد مورد حمله قرار گرفتند.

علاوه بر این، نیروهای ویژه مین زدایی ارتش روسیه هم بیش از ۱۲۳۸ هکتار از مناطق آزاد شده در خاک سوریه را پاکسازی کرده و حدود ۴۵ هزار مواد منفجره و مین کارگذاری شده توسط تروریستها را کشف و خنثی کردند.

علاوه بر اینها، وزارت دفاع روسیه یادآور شده است که هواپیماهای نیروی هوایی این کشور طی یک هفته، ۱۲ پرواز شناسایی در مناطق مرزی انجام داده اند که شش مورد در جهت گیری راهبردی غرب کشور بوده، ۳ مورد در مناطق قطبی و دو مورد در جهت گیری به سمت شرق و یک مورد هم به سمت جنوب غربی انجام گرفته اند. جنگنده های روسی ۳ مرتبه نیز به دلیل نزدیک شدن هواپیماهای شناسایی-جاسوسی بیگانه به مرزهای روسیه به هوا برخاستند. بر اساس این اطلاعات، در طول این هفته، ۳ کشتی کشورهای غربی نیز در طول مرزهای آبی روسیه در حال اقدامات شناسایی مشاهده شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =