پخش مستند «مرگ و فقر» از پرس تی وی

تهران – ایرنا – مستند «مرگ و فقر» با موضوع بررسی خشونت در کشور السالوادر از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از شبکه پرس تی وی، مستند مرگ و فقر محصول سال ۲۰۱۶ دفتر مادرید شبکه هیسپان تی وی است و به بیان وضعیت کشور السالوادور که یکی از پرجمعیت ترین و پرخشونت ترین کشورهای جهان محسوب می شود، می پردازد.
مستند «مرگ و فقر و این بار گانگسترها!» نشان می دهد آمار قتل به دست باندهای شناخته شده ای مانند «ماراس» در این کشور رو به افزایش است و مسئله خشونت مسئله تازه ای نبوده و از زمان استقلال این کشور از اسپانیا شروع شده است.
این مستند در ادامه به بحث و بررسی موضوع پرداخته و در پی پاسخ به سوالاتی از این دست است: چه عواملی سبب شده اند که این کشور کوچک در آمریکای مرکزی نتواند از جرم و جنایت خلاصی یابد؟ آیا مشکلات اقتصادی در تشدید این مشکل نقش دارد؟ آیا نابرابری اجتماعی بر این معضل دامن زده است؟ نظام دیکتاتوری تا چه حد در این مسئله سهیم بوده است؟ و دولت برای حل این معضل چه اقداماتی انجام داده است؟
مستند «مرگ و فقر و این بار گانگسترها!» در ۳ قسمت ۲۵ دقیقه ای از یکم تا سوم آذر ماه ساعت ۰۴:۰۰ بامداد به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن نیز در ساعات ۹ ، ۱۵،۲۱ و یک بامداد ،۰ باز پخش خواهد شد.

** دانشمند برتر ایرانی و رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران، میهمان شبکه پرس تی وی
شبکه پرس تی وی با پخش مستند «من اهل ایرانم: داود دومیری گنجی» به معرفی رئیس دانشگاه تخصصی فناوری نوین آمل و رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مازندران می پردازد.
این مستند بخشی از مجموعه مستند «من اهل ایرانم» به کارگردانی عماد خدابخش و از تولیدات شبکه پرس تی وی در سال ۲۰۱۶ است که به زندگی، فعالیت های شغلی و علمی ۱۰ دانشمند برتر ایرانی می پردازد.
در مستند «من اهل ایرانم: داود دومیری گنجی» دکتر داود دومیری گنجی از نخبگان علمی کشور معرفی می شود.
وی متولد سال ۱۳۴۴ در بابل و دارای دکترای مکانیک گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه تربیت مدرس است.
داود دومیری گنجی، مدیر بنیاد ملی نخبگان در مازندران، رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل، استاد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دانشمند برتر در زمینه مهندسی در طی ۷ سال از طرف موسسه Thompson Reuters است.
وی سالهای متمادی در بین برترین دانشمندان جهان بوده و عضو انجمن ریاضی ایران، عضو انجمن هیدرولیک و مهندسی ایران، ارائه کننده بیش از ۹۲۱ مقاله در داخل و خارج از کشور، عضو انجمن فیزیک و برق آمریکا، عضو انجمن مکانیک و برق آمریکا و اروپا و دریافت کننده لوح سپاس از بزرگترین انتشارات جهان (الزویر) است.
مستند «من اهل ایرانم: داود دومیری گنجی» سه شنبه ۳۰ آبان ماه ساعت ۰۷:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این برنامه سه شنبه ساعت ۲۳، چهارشنبه ساعت ۱۷ ، جمعه ساعت ۱۲ و شنبه ساعت سه بامداد پخش می شود.
فراهنگ ** ۹۰۲۲ ** خبرنگار: رقیه نوری * انتشار: امید غیاثوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =