اقدامات عربستان دلیل شکست، ناتوانی و یأس این رژیم است

شیخ حسن عزالدین اقدامات عربستان ضد حزب الله و ایران را ناشی از شکست و ناتوانی و ناامیدی این رژیم و در راستای همگرایی آن با اهداف و توطئه های آمریکایی-صهیونیستی در منطقه دانست.

شیخ «حسن عزالدین» مسئول روابط عربی حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، اقدامات عربستان سعودی را دلیلی بر ناتوانی و عقب‌نشینی و شکست این رژیم ارزیابی کرده و با توجه به هجمه تبلیغاتی عربستان و برخی دولت‌های عربی ضد حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایرانی نامیدن موشک شلیک شده از سوی نیروهای یمنی با وجود تکذیب این موضوع از سوی ایران و سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که این یک هجمه تبلیغاتی نیست، بلکه یک برنامه روشمند است که البته در رابطه با مسائل گذشته و حال منطقه، نکته جدیدی به شمار نمی رود.

وی که در حاشیه کنفرانس بین المللی محبان اهل بیت (ع) در تهران در این گفت‌وگو شرکت کرده بود، در این رابطه ادامه داد که عربستان سعودی همچنان به نقش و مشارکت و تجاوز خود در توطئه ضد سوریه و تلاش برای تخریب و تجزیه این کشور و همچنین توطئه ضد عراق و یمن ادامه می‌دهد.

عزالدین تصریح کرد: ما دیدیم که اخیراً محور مقاومت پیروزی خود بر داعش در سوریه و عراق و پایان دادن به این موجود خبیث و سرطانی را اعلام کرد. موجودیتی که نه تنها امت عربی و اسلامی، بلکه تمامی جهان را تهدید می‌کرد. عربستان تلاش دارد پیروزی محقق شده از سوی محور مقاومت را با عنوان حربه ای برای مقابله با این محور مورد استفاده قرار دهد.

این مقام حزب‌الله تأکید کرد که اتفاقاتی که امروز در منطقه رخ می‌دهد، طبیعی است و نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی و شکست عربستان سعودی است. این کشور تلاش دارد دشمن جدیدی را برای امت اسلام به جای دشمن صهیونیستی بتراشد و ایران و حزب الله را به عنوان نوک پیکان هجمه های خود انتخاب کرده است، چرا که این دو کشور در تقابل با پروژه‌های سلطه‌طلبانه در منطقه قرار دارند.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با اقدامات آمریکا و متحدانش همزمان با اعلام ایران و حزب‌الله و سوریه مبنی بر فروپاشی شجره خبیثه داعش تأکید کرد که آمریکایی‌ها در گذشته به دنبال تخریب این محور بوده‌اند و همچنان به دنبال تخریب نیروهای مقاومت هستند که در تقابل با پروژه صهیونیستی و واپس‌گرای عربی شامل عربستان و گروه های تکفیری قرار دارند.

حسن عزالدین ادامه داد که آمریکا بر روی عربستان و متحدانش در منطقه و حتی داعش حساب کرده بود. اما داعش در نهایت شکست خورد. طبعا آمریکا این شکست را به رسمیت نمی‌شناسد و خود را برای فرار به جلوی بیشتر مهیا می کند تا بتواند در برابر پروژه محور مقاومت در پیش روی و تقویت پیروزی به دست آمده در ابعاد نهایی مانع تراشی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =