حضور هفت چهره شاخص فوتبال در روسیه/ غیبت سوال برانگیز مارادونا

چهره‌های شاخص و اسطوره هایی که برای همکاری در مراسم قرعه کشی بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی به روسیه دعوت شده اند در مراسم ویژه ای شرکت کردند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار اعزامی مهر به روسیه، هفت نفر از هشت اسطوره و ورزشکاری که جهت کمک به برگزاری مراسم جمعه از سوی فیفا دعوت شده اند روز پنجشنبه سالن اصلی قرعه کشی جام جهانی در کاخ کرملین ، ، حضور یافتند.

نیکیتا سیمونیان (بازیکن و مربی اسطوره ای باشگاه های اسپارتاک مسکو و آرارات ایروان و قهرمان المپیک ۱۹۵۶)، گوردون بنکس(دروازه بان اسطوره ای انگلیس) ، لورن بلان (کاپیتان تیم ملی فرانسه و قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸)، کافو (کاپیتان تیم ملی برزیل و قهرمان جام جهانی ۲۰۰۲)، فابیو کاناوارو(کاپیتان تیم ملی فرانسه و قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶) و دیه گو فورلان (بازیکن اسبق تیم ملی اوروگوئه) ضمن حضور در این مراسم، ابتدا با یازده هوادار منتخب روس دیدار کردند و سپس در محل های از پیش تعیین شده با رسانه ها گفتگو کردند.

– دیه گو مارادونا ، قهرمان جام جهانی ۱۹۸۶ و اسطوره ی فوتبال آرژانتین به این مراسم نرسید و اعلام شد که با توجه به دیر  رسیدن پروازش فردا در مراسم اصلی حضور خواهد داشت. با این حال غیبت او سوال های زیادی را برای خبرنگاران ایجاد کرد.

– از نکات جالب این مراسم ، توجه بیش از اندازه ی رسانه ها به ستاره های بازنشسته ی چند دهه ی اخیر و البته سوالات متعدد آن ها از گوردون بنکس بود به طوری که تعداد خبرنگارانی که با سیمونیان گفتگو می کردند به شدت کمتر از دیگران بود.

– یکی از سوالات مطرح شده از گوردون بنکس ، واکنش بینظیر او در جام جهانی ۱۹۷۰ و نحوه ی کنترل توپی بود که با ضربه ی سر پله به سمت دروازه انگلیس ، می رفت به گل برزیل تبدیل شود. بنکس گفت در آن لحظه با زمانبندی مناسب در شیرجه و تشخیص صحیح نقطه اصابت توپ به زمین ، توانسته مانع از گل شدن توپ شود تا یکی از زیباترین لحظات تاریخ جام های جهانی خلق گردد.

– لورن بلان ، اسطوره ی فوتبال فرانسه هم در پاسخ به سوالی در مورد نقش یک کاپیتان در قهرمانی تیم ملی یک کشور ، حفظ تمرکز ، قدرت مدیریت بازیکنان ، برقراری ارتباط مناسب با نیمکت و تزریق روحیه به کل تیم را از مهمترین وظایف کاپیتان دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 12 =