شب فرهنگی نیشابور در نمایشگاه ناشران جهان اسلام در مشهد

مشهد- ایرنا- معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: مراسم شب فرهنگی نیشابور با حضور اصحاب قلم و هنرمندان این شهرستان دوشنبه شب همزمان با نوزدهمین نمایشگاه ناشران جهان اسلام در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

خلیل الله عراقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ویژه برنامه هنرمندان نیشابور به شعر خوانی، اجرای تئاتر طنز و موسیقی مقامی پرداختند و از خردسال ترین مروج کتاب نیشابوری وهنرمندان نیشابور در بخش های مختلف قدردانی شد.
وی اظهار کرد: معرفی و پخش گزارش برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان نیشابور در سال جاری، اجرای برنامه های متنوع هنری ، مذهبی و سخنرانی از برنامه های دیگر این مراسم بود.
وی گفت: اجرای گروه موسیقی مقامی نیشابور و شعر خوانی به لهجه نیشابوری از بخش هایی بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه نیشابور نیز در این مراسم با قدردانی از مردم فرهنگ دوست نیشابور و نیشابوری های مقیم مشهد که در این ویژه برنامه شرکت کردند، ابراز امیدواری کرد خاطره انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران دوباره تکرار شود.
نیشابور در سال ۱۳۹۵ به عنوان پایتخت کتاب جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.
علاوه بر آن این شهر جزو معدود شهرهایی است که در سال ١٣٩۴ بیشترین برنامه را در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرا کرد.
تشکیل نشست های تخصصی کتاب خوانی توسط گروهها و سازمانهای مردم نهاد و باشگاههای کتابخوانی در سطح مدارس این شهرستان از جمله فعالیتهای فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان است.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان رضوی در ۱۲۲ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: سعید صفارائی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
۹۸۶۹ / ۶۰۵۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پنج =