احتمال حضور ملی پوشان تنیس روی میز در تورهای جهانی مجارستان و قطر

تهران – ایرنا – دبیر فدراسیون تنیس روی میز از احتمال اعزام بازیکنان ملی پوش ایران به تورهای جهانی مجارستان و قطر تا قبل از آغار مسابقات قهرمانی جهان سوئد و بازی های آسیایی اندونزی خبر داد.

محمود نظری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، سه برنامه اصلی این فدراسیون که برای آن در حال برنامه ریزی هستند را مسابقات قهرمانی جهان در سوئد( اردیبهشت ۱۳۹۷)، بازی های آسیایی اندونزی (شهریور ۱۳۹۷) و مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا (تیررماه سال آینده) اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد که برنامه ریزی برای حضور موفق در این سه رویداد مهم و اردوهای متناسب برای ورزشکاران در فدراسیون تنیس روی میز انجام شده است.
دبیر فدراسیون تنیس روی میز گفت: لیگ برتر تنیس روی میز تا ۵ بهمن ماه به پایان می رسد و تا فاصله آغاز مسابقات قهرمانی جهان در سوئد، در تلاش هستیم تا بازیکنان ملی پوش در تورهای جهانی مجارستان و قطر حضور یابند.
وی هدف از حضور در این تورهای جهانی را ارتقای توانمندی بازیکنان ملی پوش اعلام کرد.
نظری گفت: همچنین برنامه داریم تا بانوان نیز در یک تور جهانی قبل از مسابقات جهانی حضور یابند.
دبیر فدراسیون تنیس روی میز توضیح داد از آنجایی که سیدبندی مسابقات قهرمانی جهان و آسیایی براساس رنکینگ های بازیکنان انجام می شود، تلاش شده تا حضور بازیکنان در تورهای جهانی ادامه دار باشد؛ زیرا در صورت قرار گرفتن بازیکنان در سیدهای پایین تر، بازیکنان در مراحل اول با بازیکنان قدرتمندتر روبه رو خواهند شد.
دبیر فدراسیون تنیس روی میز گفت: از بهمن ماه و با پایان مسابقات لیگ، اردوهای بازیکنان ملی پوش متمرکز و شبانه روزی خواهد بود.
نظری در عین حال اعلام کرد که نیما و نوشاد عالمیان و ندا شهسواری بازیکنان ملی پوش ایران در فروردین ماه در مسابقات کاپ آسیا حضور خواهند یافت.
وی از برگزاری جلسه فدراسیون تنیس روی میز با کمیته ملی المپیک درباره حضور در بازی های آسیایی خبر داد و افزود: جلسه مقدماتی در این رابطه برگزار شد و ما توضیحات لازم و احتمال مدال آوری بازیکنان خودمان را تشریح کردیم.
دبیر فدراسیون تنیس روی میز ابراز امیدواری کرد که تنیس روی میز در فهرست اعزام بازی های آسیایی حضور داشته باشد.
نظری تصریح کرد: هدفگذاری اصلی فدراسیون بر روی مسابقات جهانی، بازی های آسیایی و همچنین المپیک ۲۰۲۰ توکیوست.

** آغاز اردوهای هوپس پسران و دختران
نظری از برنامه ریزی برای برگزاری اردوهای دختران و پسران رده های سنی خبر داد و گفت: اردوهای پسران طرح «هوپس» در شهرستان بناب آغاز شده و در روزهای آینده نیز اردوی دختران طرح «هوپس» در شهرستان اراک برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: ۲۰ نفر از منتخبین دختر مرحله اول طرح استعدادیابی سال جاری به همراه مربیان شان در اردویی در قم شرکت کرده و آموزش می بینند؛ هفته آینده نیز اردوی منتخبین پسر مرحله اول طرح استعدادیابی در قم برگزار می شود.
به گفته دبیر فدراسیون تنیس روی میز، تا پایان سال جاری دختران و پسران منتخب طرح استعدادیابی در یک اردوی دیگر نیز شرکت خواهند کرد.
نظری توضیح داد از ۲۰ بازیکن منتخب در طرح ملی استعدادیابی سال گذشته، ۱۰ نفر گلچین شده اند و اردوهای مرتبی برای کار با این بازیکنان نیز در حال برگزاری است.

** تیم ملی تنیس روی میز جمهوری آذربایجان؛ مهمان لیگ ایران
وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با ایرنا با اشاره به تفاهم نامه ای که بین فدراسیون تنیس روی میز ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه در حاشیه بازی های کشورهای اسلامی به امضا رسید، گفت: تیم ملی تنیس روی میز آذربایجان هفته آینده مهمان لیگ برتر تنیس روی میز ایران است.
دبیر فدراسیون تنیس روی میز اضافه کرد: همچنین قرار است که تیم ملی بزرگسالان ایران نیز اردویی را در جمهوری آذربایجان برگزار کرده و مهمان تیم ملی این کشور باشد؛ از آنجایی که برخی از بازیکنان جمهوری آذربایجان چینی الاصل هستند، این اردو می تواند به ارتقای کیفی بازیکنان ایران کمک کند.

** برگزاری مسابقه جایزه بزرگ با بازیکنان کره شمالی
نظری به حضور سه ماهه بازیکنان تیم ملی تنیس روی میز کره شمالی در ایران اشاره کرد و گفت: قبل از پایان حضور تیم ملی کره شمالی، مسابقه جایزه بزرگی بین ۸ بازیکن این تیم و بازیکنان ایرانی برگزار خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر و بعد از پایان اردوهای تیم ملی، بازیکنان تیم ملی کره شمالی در اختیار باشگاه های تایدواتر بندرعباس، پتروشیمی بندر امام (ره) و نفت آبادان هستند و حضور آنها باعث ارتقای کیفی مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز در کشور شده است.
دبیر فدراسیون تنیس روی میز اظهار داشت: این بازیکنان بعد از پایان مسابقات لیگ برتر در بهمن ماه، دو اردوی یک هفته ای مشترک با بازیکنان تیم ملی ایران خواهند داشت؛ همچنین در حال حاضر حضور این بازیکنان در تیم های مختلف لیگ برتری باعث شده تا تمرینات خوبی بین آنها و بازیکنان ملی پوش ایرانی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: یک تیم با ۱۰ نفر از بازیکنان رنکینگ های برتر رده های سنی جوانان و نوجوانان نیز در لیگ سال جاری با حمایت اسپانسر حضور دارند که می تواند به ارتقای سطح کیفی این بازیکنان کمک شایان توجهی کند.

** برگزاری سومین تور ایرانی بانوان در ۲۹ آذر
نظری در بخش دیگری از این گفت و گو از برگزاری سومین دوره تور ایرانی بانوان در مشهد مقدس در روز ۲۹ آذرماه خبر داد.
وی همچنین از احتمال تغییر مکان برگزاری تور ایرانی تنیس روی میز مردان که قرار بود در تهران برگزار شده خبر داد و گفت: هیات تنیس روی میز کردستان امکانات خوبی را در شهر سنندج فراهم آورده و احتمال دارد که میزبانی این دوره را از تهران به سنندج تغییر دهیم.
به گزارش طبس نیوز به نقل از روز جمعه خبرنگار ایرنا، دبیر فدراسیون تنیس روی میز در پایان سیاست این فدراسیون را برگزاری مسابقات در اقصی نقاط کشور اعلام کرد و گفت: در دو سال آینده مسابقات و اردوهای مختلفی در لار، بناب، بوشهر، جلفا و همچنین سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**۹۱۲۹ **۱۵۶۹
خبرنگار: مهدی رهبر ** انتشار:علی حبیبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 19 =