انتقال پایتخت رژیم اسرائیل به قدس تجاوز آشکار به ملت فلسطین و جهان اسلام است

شورای علمای شیعه افغانستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اقدام اخیر ترامپ را تجاوز آشکار آمریکا به حقوق ملت فلسطین و جهان اسلام دانسته است که عواقب ناگواری را در پی خواهد داشت.

به گزارش طبس نیوز به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل خشم کشورهای اسلامی را برانگیخته است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از «جمهور» شورای علمای شیعه افغانستان نیز در واکنش به این موضوع با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این اقدام آمریکا غیرقانونی بوده و تجاوز آشکار به حقوق ملت فلسطین و جهان اسلام محسوب می‌شود.

در این بیانیه تاکید شده است آمریکا با این اقدام یکجانبه تمام قوانین و معاهدات بین‌المللی را نقض کرده که به همین دلیل با مخالفت تمام کشورهای جهان روبرو شده است.

شورای علمای شیعه افغانستان تصریح کرد این اقدام آمریکا خوش خدمتی به یک رژیم ظالم و اشغالگر محسوب می‌شود که این دولت را به تنهایی در برابر کل جهان قرار داده است.

این بیانیه می‌افزاید: به نظر بسیاری از کارشناسان در طول تاریخ آمریکا تا این حد در برابر کل جهان تنها نبوده است.

شورای علمای شیعه افغانستان هشدار داد این این اقدام ترامپ نه تنها سبب تشدید آتش جنگ در خاورمیانه خواهد شد بلکه صلح جهانی را نیز به مخاطره می‌اندازد.

در پایان این بیانیه از مجامع بین‌المللی به ویژه کشورهای اسلامی خواسته شده است تا در برابر این اقدام موهن و تحریک کننده ایستادگی کرده و موجبات خنثی سازی آن را فراهم کنند.

این در حالی است که مردم متدین افغانستان در بسیاری از ولایات این کشور دست به تظاهرات زده و ضمن محکومیت این اقدام آمریکا خواستار قطع روابط با واشنگتن شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + دو =