اجرای پروژه‌های شهر مشهد با نگرش مبتنی بر مشارکت‌های مردمی

با بهره گیری از تجارب موفق جهانی در عرصه احیای بافت‌های ناکارآمد شهری، طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی نیازمند تغییر نگرش مبتنی بر مشارکت‌های مردمی است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  احمد نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد، در جلسه کمیته نظارتی با اشاره به تجارب موفق جهانی در عرصه بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری گفت:: پیشبرد اهداف طرح ملی بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، نیازمند تغییر نگرش مبتنی بر مشارکت‌های مردمی است.

وی افزود: این امر مستلزم آموزش واطلاع رسانی به شهروندان در راستای مشارکت و تعامل آن‌ها به منظور نقش آفرینی در فرآیند توسعه پایدار شهری از جمله اجرای پروژه‌ها و طرح‌های بهسازی و نوسازی سطح شهر مشهد مقدس می‌باشد.

سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد بر اثربخشی تعاملات اجتماعی و مشارکت‌های مردمی در جهت بهبود کیفیت ارائه خدمات شهرداری به شهروندان تاکید کرد.

وی افزود: بازآفرینی شهری و تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی واجرای خدمات شهری، نیازمند مهیا کردن بستر مناسب برای افزایش مشارکت همه جانبه شهروندان و سرمایه گذاران در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و ما هم در همین راستا می‌کوشیم.

سیدفرهاد حجازی مشاور شهردار منطقه و معاون فنی و اجرایی سازمان مجری طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت : تسریع در روند اجرایی مابقی پروژه‌های عمرانی طرح در دستور کار مجموعه قرار گرفته است و خوشبختانه یک عزم جدی در مجموعه مدیریت شهری به این منظور فراهم آمده است و در این راستا ناگزیر از افزایش مشارکت‌های مردمی هستیم.

وی ادامه داد: با بررسی و امکان سنجی شیوه‌های جذب مشارکت‌های عمومی، می‌بایست شرایط این امر را در اجرای پروژه‌های عمرانی طرح فراهم آوریم که البته اخیرا تلاش‌های خوبی در این زمینه در مجموعه مدیریت شهری و شهرداری منطقه انجام شده که نوید بخش تحقق این امر در اجرای طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی است.  
انتهای پیام // ف. ح.  
پروژه‌های شهر مشهد مبتنی بر مشارکت‌های مردمی اجرا خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هجده =