فقر و محرومیت‌زادایی نیاز مبرم مازندران

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار مازندران با تاکید بر اینکه این استان نیاز مبرم به فقر زادیی و محرومیت زدایی دارد، گفت: ما باید چهره فقر را از مازندارن بزداییم و آسیب‌های اجتماعی و مفاسد ناشی از آن را در جامعه کاهش دهیم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، محمد اسلامی استاندار مازندران امروز دوم دی‌ماه در نشست شورای هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران، که در ساری برگزار شد، گفت: تلاش همه ما بر این باید باشد که جریان معروف قدرت‌مندتر از جریان منکر ظاهر شود.
وی افزود: ما باید در رفتار، کیفیت مدیریت‌مان، رفتار اسلامی را نهادینه کنیم و همه باید مقید شوند و به آن عمل کنند تا این گونه رفتار جزو جوهره وجودی افراد شود.
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه شخصیت مدیران باید مملو از معروف باشد، تصریح کرد: و هدف از امر به معروف اصلاح جامعه است و ارزیابی ستاد امر به معروف و نهی از منکر از شوراها نباید به صرف تعداد جلسات باشد، بلکه باید اثر بخشی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.
اسلامی با تاکید بر اینکه باید کسب روزی حلال در کشورمان ترویج یابد، اظهار کرد: امروز در دنیا یک کسب و کاری به نام مواد غذایی حلال در حال توسعه است هر چند به معنای حلال شرعی ما نیست اما آنها از این واژه شرعی کسب و کار وسیعی در جهان راه انداختند.
وی با اشاره به اینکه فضایی مجازی باورها را هدف قرار داده است، افزود: برای رفع شبهه باید در منشا و کانال‌هایی که ناهنجاری‌ها را ترویج می‌کنند، باید افراد فرهیخته‌ای وجود داشته باشند تا بهنگام و بی‌درنگ با شبهات برخورد کنند تا با مبارزه آنلاین دیوار آتشی در برابر تهاجم فرهنگی شکل گیرد.
استاندار مازندران با اشاره به اهمیت اقامه نماز اول وقت و ترویج پرداخت زکات، تصریح کرد: ۴۲ درصد جمعیت استان مازندران در روستاها است و اگر بخش مربوط به ادای واجبات شرعی را تشویق کنیم در کسب حلال اثرگذار است.
وی با بیان اینکه تاجرین و کاسبین باید در حد نیاز مکاسب بدانند، افزود: باید خودمان و اطرافیانمان را مقید به رعایت شعائر اسلامی کنیم.
اسلامی خواستار ترویج نذوارت فرهنگی در جامعه شد و گفت: تبلیغ نذورت فرهنگی، می‌تواند در جلب مشارکت مردم در امورات فرهنگی موثر و جریان‌ساز تقویت کند.
وی افزود: ایجاد مانع در کار مردم، عدم اقامه نماز در اول وقت و… از منکرات اداری است و باید با الگو قرار دادن شخصیت‌های اخلاقی، جامعه را به سمت و سوی اخلاق حرکت دهیم.
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه این استان نیاز مبرم به فقر زادیی و محرومیت زدایی دارد، گفت: ما باید چهره فقر را از مازندارن بزداییم و آسیب‌های اجتماعی و مفاسد ناشی از ان را در جامعه کاهش دهیم.
وی ادامه داد: این جای تحسین نیست که تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد را افزایش دهیم بلکه باید بستر ار برای توانمندسازی افراد مهیا کنیم و این مهم با ارائه تسهیلات ارزان از سوی دولت عملی خواهد شد.
اسلامی با اشاره به اینکه تامین پول بیمه بیکاری برای دولت هزینه سنگینی شده است، گفت: اشتغال مهمترین دغدغه همه خانواده‌ها، دولت و مقام معظم رهبری است و ما معتقدیم وقتی معاش تامین شود معاد مردم هم در مسیر درست خود قرار می‌گیرد.
استاندار مازندران با بیان اینکه اندوه و اشک ما در مسیر سعادت است، گفت: باید محیط جامعه را محیطی بانشاط کرده و نباید مانع از بروز شادی‌های عرفی و محلی مردم شویم و برای مردم اینگونه تداعی شود که اسلام دین غم و اندوه است.
وی افزود: تسهیلات اشتغالزایی در سال ۹۷ تقریبا ۴ و نیم برابر افزایش داده شده و امید است بتوانیم با رشد اقتصاد مردم، آسیب‌های اجتماعی را تا حد مقدور کاهش دهیم.

فقر و محرومیت‌زادایی نیاز مبرم مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 16 =