قانون برنامه ششم هنوز در برخی وزارتخانه‌ها اجرای نمی‌شود/ بانک‌ها نباید نسبت به مسائل نگاه دلالی داشته باشند

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون برنامه ششم هنوز هم به طور کامل توسط دولت اجرا نمی‌شود و ما شاهد عدم اجرای آن توسط بعضی وزارتخانه‌ها هستیم.

حمید بنائی نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور گفت: ما به عنوان نمونه در حوزه بانک‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستیم و با وجود اینکه از یک سو به برخی افراد وام‌های کلان پرداخت می‌شود در مقابل موانع زیادی برای وام‌های کوچک ۲ یا ۳ میلیونی برای مردم وجود دارد و لازم است تا وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای تسهیل این امور تلاش کنند.

وی افزود: برای حل مشکلات اقتصادی باید یک عزم جدی وجود داشته باشد و همه پای کار بیایند و مشکلات معیشتی مردم چیزی نیست که حل نشود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید توجه جدی به موضوع معیشت مردم داشته باشد، اظهارداشت: پیشرفت امور منوط به مدیریت جهادی و انقلابی داشتن است و اینکه ما فقط پشت میزهایمان بنشینیم و مردم و مشکلات آنها را نبینیم صحیح نیست.

بنائی خاطرنشان کرد: برنامه ششم توسعه در بحث راه‌آهن، موضوع آب، محیط زیست، اشتغال و معیشت تمرکز جدی داشته و اینها محورهای اصلی قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه هستند و اگر این برنامه به طور صحیح اجرا شود می‌توان بخشی از مشکلاتمان را مرتفع کرد.

وی افزود: حدود ۶۰-۷۰ هزار پروژه عمرانی نیمه‌تمام در مناطق مختلف داریم که لازم است برای پیشرفت امور بخش خصوصی را به میدان آورد و از آن حمایت کرد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آنچه که در اینجا قابل ذکر است این است که دولت به حواشی بیشتر تمرکز دارد تا متن کار، در حالیکه متن کار مردم هستند و باید معیشت و مسأله اشتغال آنها رسیدگی کرد.

بنائی خاطرنشان کرد: بانک‌ها نباید به موضوعات نگاه دلالانه داشته باشند و اگر نمی‌خواهند حداقل بنگاه‌داری خود را  به طور ۱۰۰ درصد متوقف کنند آن را تعدیل کنند و به حوزه تولید نیز بپردازند.

وی در پایان گفت: در بحث اجرای قانون برنامه ششم ما شاهد سهل‌انگاری‌هایی از سوی دولت بوده‌ایم و الان هم کوتاهی‌هایی در اجرای آن وجود دارد. آقای روحانی به آقای لاریجانی قول داده که این قانون ابلاغ و اجرا شود اما ما هنوز هم در بعضی وزارتخانه‌ها برنامه ششم توسعه اجرایی نشده است.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − سه =