اجلاس احزاب آسیایی ۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود/«لاریجانی» و «ظریف» سخنرانان مراسم

نائب رییس اول خانه احزاب ایران از برگزاری اجلاس احزاب آسیایی در ۱۳و ۱۴ بهمن‌ماه در تهران خبر داد و گفت: میزبان این اجلاسیه حزب موتلفه اسلامی است.

قدرتعلی حشمتیان نایب رئیس اول خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به جزئیات جلسه شورای مرکزی خانه احزاب ایران که عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد،‌ اظهار داشت: در جلسه امروز نامه‌ای که از سوی حزب مؤتلفه برای خانه احزاب تنظیم شده بود قرائت و آقای غفوری‌فرد گزارشی از برگزاری اجلاس احزاب آسیایی که قرار است جمعه ۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شود ارائه کرد.

وی اعلام کرد که قرار است در اجلاس احزاب آسیایی تهران آقایان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان سخنرانی کند.

نایب رئیس خانه احزاب با تأکید براینکه در اجلاس احزاب آسیایی شش نفربه نمایندگی از احزاب کشور صحبت خواهند کرد، گفت: آقای غفوری‌فرد به عنوان عضو هیأت رئیسه احزاب آسیایی،‌آقای کمالی به عنوان رئیس خانه احزاب،‌ بنده و آقای صدر به عنوان نواب رئیس خانه احزاب و آقایان میرمحمدی از سوی جریان مستقلین و اعتدال‌گرایان، میرباقری از سوی جریان اصولگرایان و کاشفی از سوی جریان اصلاح‌طلبان در این اجلاس سخنرانی می‌کنند.

حشتمیان در ادامه گفت: در جلسه امروز بنا شد کمیته مالی موضوع یارانه احزاب را پیگیری کند تا لااقل بتوانیم بخشی از بودجه سالیانه را از دولت بگیریم و خانه احزاب آن را در اختیار احزاب سراسر کشور قرار دهد.

وی افزود: بنا شد کمیته‌ای برای بررسی قانون احزاب با حضور آقایان کمالی، حشمتیان، میرباقری، کاشفی، اسلامی‌تبار، ولی‌زاده و نیشابوری تشکیل شود که پس از جمع‌بندی و تصویب شورای مرکزی خانه احزاب این پیشنهادات به مجلس ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پنج =