آقای رئیس جمهور! علاوه بر احزاب، وعده‌ها هم بعد از انتخابات فراموش می‌شوند

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: وعده‌ها هم مثل احزاب در زمان انتخابات دیده و بعد آن فراموش می‌شوند ای‌کاش رئیس جمهور به این مورد هم اشاره می‌کرد.

مهدی طرفی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره اظهارت اخیر رئیس‌جمهور در نشست خبری‌ که با حضور خبرنگاران بین‌المللی برگزار شده بود، اظهار داشت:‌ هر اقدام و سخنرانی از مسئولین که در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد قابل تقدیر است اما نکته‌ای که وجود دارد این است که صرفا حرف کافی نیست و اقدام و عمل مناسب نیز باید انجام شود.

وی ادامه داد: اینکه رئیس‌جمهور حرفی بزند و چند ماه بعد منکر آن شود کار ساز نیست اما با این وجود، حداقل امیدواری ایجاد می‌شود که آرمان‌‎های انقلاب پابرجاست اما لازمه این تغییر رویکرد اقدام متناسب است، یعنی اگر آمریکا ما را تحریم کرد ما هم باید واکنش مناسبی نسبت به این موضوع داشته باشیم.

طرفی گفت: ساده‌ترین راه‌ مقابله با بدعهدی آمریکا حمایت از تولید داخل و باور داشتن به توان داخل است و سخنرانی صرفا کارساز نیست.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی درباره گلایه رئیس جمهور مبنی بر اینکه احزاب در طول سال فعالیت ندارند و صرفا در زمان انتخابات دیده می‌شوند، اظهار داشت: یکی از نکاتی که به وضوح در دانشگاه‌ها دیده می‌شود تشکل‌های یک‌بار مصرف هستند که چند روز قبل انتخابات با پشتیبانی دولت و اعمال هزینه‌های گزاف با نماد دولت ظهور پیدا می‌کنند و پس از انتخابات غیرفعال می‌شوند تا انتخابات بعدی، این کار همان استفاده از دانشجو برای رسیدن به اهداف سیاسی مسئولان است که با روحیه استقلال خواهی و آرمان گرایی دانشجویی منافات دارد.

وی تصریح کرد:‌ علاوه بر احزاب، وعده‌ها هم در زمان انتخابات دیده و بعد آن فراموش می‌شوند، ای کاش رئیس جمهور به این مورد هم اشاره می‌کرد.

این فعال دانشجوی یادآور شد: برخلاف تشکل‌های یک‌بار مصرف، تشکل‌های ریشه‌دار که وظیفه مطالبه‌گری حقوق مردم را برعهده دارند هیچ چشم داشت مالی به دولت ندارند و تنها خواسته آن‌ها حضور مسئولان در دانشگاه‌ها برای پاسخ دادن به سوالات دانشجویان است اما هیچ‌گاه مدیران دولتی این دعوت را نمی‌پذیرند که نشان می‌دهد فضای حاکم بر دانشگاه‌ها اصلا برای آن‌ها مهم نیست.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =