تسلط ارتش سوریه بر بیش از ۳۰ شهرک و روستا در مثلث حماه-حلب-ادلب

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در ادامه تنگ‌تر کردن حلقه محاصره تروریست‌ها در ریف‌های حماه، حلب و ادلب، ۳۴ روستا و شهرک را آزاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و متحدین از صبح امروز چهارشنبه به عملیات خود در مثلث حماه-ادلب-حلب ادامه دادند و حلقه محاصره را بر تروریستهای حاضر در این منطقه تنگتر کردند.

یک منبع نظامی صبح امروز به خبرگزاری «سانا» اعلام کرد که نیروهای مقاومت در ریف شمال شرق حماه، ریف جنوبی حلب و ریف جنوب شرقی ادلب پیشروی چشمگیری داشتند.

ارتش سوریه در این منطقه، صبح امروز روستاها و شهرکهای رسم الصوف، سباخ، أخو حسن، علیص، راعل، کریهه، تل فا، خربه حویش، الصخریه، جب محمد، الجاسم، خربه خلوف، ابیان، تل الصوان و عزیزیه را از تروریستها پس گرفت.

نیروهای مقاومت پس از آزادسازی این مناطق، به عملیات خود در این محور ادامه دادند و ظهر امروز کنترل روستاهای جنینه، جب السکر، الحنین، الخطابیه، ابو محاله، جب الحنطه، القناطر، جدیده، ابو حبایا، مرامی بنی هلال، ام زحیمک، البیضه، فیضه، متوسطیه، عقله، مشیرفه، مکسر الشرقی، ابو القناه و ابو صوایا قلعه الحوایس را به دست گیرند.

نقشه آرشیوی   

در جریان این عملیاتها شمار زیادی از تروریستهای داعش کشته و زخمی شدند. یگانهای مهندسی ارتش سوریه نیز در حال پاکسازی این روستاها از مینهایی هستند که تروریستها کار گذاشته بودند.

این منطقه از جنوب شرق خناصر در ریف حلب تا غرب «سنجار» در ریف ادلب و «السعن» در ریف حماه امتداد دارد.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از روز گذشته مرکز ثقل عملیات خود را به سمت تأمین امنیت بخش شرقی مواضع نیروهای حاضر در ریف جنوبی ادلب انتقال دادند.

لزوم تأمین امنیت جبهه شرقی در محوری که از ریف حماه تا ادلب امتداد دارد و به حلب میرسد، سبب این تغییر تاکتیک ارتش سوریه شده است تا نیروهای مقاومت بتوانند همه روستاها و شهرکهایی را که در این منطقه محاصره شده واقع شده است، آزاد کنند.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − دو =