برخی‌ها با شارلاتانیسم سیاسی می‌خواهند از رسیدن پیام توفیقات دستگاه‌های اطلاعاتی به مردم بکاهند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کسانی که اظهاراتی را در خصوص ورود سازمان اطلاعات سپاه به حریم کاری وزارت اطلاعات و بالعکس را مطرح می‌کنند به دنبال این هستند تا با شارلاتانیسم رسانه‌ای از اهمیت کار انجام شده بکاهند و از رسیدن حقیقت پیام به مردم جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تقدیر از تلاش سازمان اطلاعات سپاه در دستگیری جاسوسانی که در قالب پروژه‌های محیط زیستی مناطق امنیتی کشور را رصد می‌کردند، گفت: خدای متعال را شاکریم که با هوشیاری جامعه اطلاعاتی کشور و به ویژه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توطئه چندین ساله ریشه‌دار خنثی شد و یک جریان بسیار حساب شده و مرموز و خزنده که از سال‌ها قبل در کشور فعال بوده شناسایی و منهدم شد.

وی افزود: این اقدامی که صورت گرفت و برخی از جاسوس‌ها طی آن دستگیر شدند، از بستر موضوع محیط زیست و پروژه‌های مربوط به این بخش استفاده می‌کردند و دوربین‌های توانمندی که داشتند به بهانه محیط زیست حریم دستگاه‌‌های امنیتی و مراکز نظامی و حساس ما را رصد می‌کردند، توسط مأموران سازمان اطلاعات سپاه توطئه آنها خنثی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ممکن است بعضی‌ها بگویند که وزارت اطلاعات در این باره چه کار می‌کند که سازمان اطلاعات به این موضوع وارد شده ما به این موضوع نیز باید همانند ارتش و سپاه بنگریم. مگر می‌شود اگر ارتش عملیاتی داشت بگوییم سپاه چه کاره است و بالعکس. همانطور که ارتش و سپاه ارکان دفاعی کشور هستند وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه نیز ارکان امنیتی و اطلاعاتی کشور هستند.

ذوالنوری خاطرنشان کرد:‌ برای سپاه در قانون هم مأموریت اطلاعاتی پیش‌بینی شده سپاه، پاسدار انقلاب و دستاوردهای انقلاب است و اجازه ندهد که انقلاب و دستاوردهای آن با نفوذ سرویس‌های جاسوسی بیگانه به خطر بیفتد و این وظیفه عام و کلی است که برای سپاه در قانون ذکر شده و طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی سپاه پاسداران صراحت دارد.

وی افزود: وقتی سپاه پاسداران یک نیروی عملیاتی برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن است به طور طبیعی نیازمند اطلاعات است و این کار عقلاً و عرفاً یک کار حساب شده و مورد پذیرش است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کسانی که سعی می‌کنند این موضوعات را مطرح کنند که در یک جا سپاه پا توی کفش وزارت اطلاعات کرده و یا بالعکس می‌خواهند با اینگونه اظهارات از عظمت اقدام صورت گرفته کم کنند و اصل مسئله مهم و حماسه‌ای که خلق شده تحت‌الشعاع ان‌قلت‌های بی‌ریشه قرار گیرد و کسانی که این زمینه ان‌قلت‌ها را وارد می‌کنند و حتی این ان‌قلت‌ها را در محافل تخصصی رسمی بیان نمی‌کنند  به دنبال این هستند که تریبون‌هایی را فعال کنند و با یک شارلاتانیسم رسانه‌ای افکار عمومی را از حقیقت مسئله منحرف کنند و واقعیت و اهمیت موضوع به مردم انتقال پیدا نکند.

ذوالنوری خاطرنشان کرد:‌ برخی‌ها طبیعتاً اینگونه‌‌اند که در کل از دنده چپ بلند می‌شوند و نسبت به هر امری با نگاه منفی نگاه می‌‌کنند.

وی در پایان گفت: همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اطلاعاتی مختلف کشور وجود دارد که نمونه‌‌های آن را در موارد مختلف از جمله ناآرامی‌های اخیر در کشور می‌توان دید و کسانی که اینگونه مسائل را مطرح می‌کنند به دنبال کم کردن اهمیت کار هستند.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =