«حس دولت‌داری» زمینه‌ساز حل خیلی از مشکلات کشور است/ نباید از اعتراض و نقد مردم نگران باشیم

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مردم باید احساس کنند دولت دارند، این حس دولت‌داری خودش زمینه‌ساز حل خیلی از مشکلات کشور است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در همایش استانداران، مدیران کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد ضمن تأکید بر اینکه فرمانداران بالاترین مقام اداری و نماینده دولت در سطح شهرستان‌ها هستند، گفت: وظایف مهمی بر عهده فرمانداران است و اینکه این وظایف چقدر با امکاناتشان سازگار است باید بپردازیم.

وی ادامه داد: چهره دولت در شهرستان، فرماندار است که باید بتواند راجع‌ به مسائل مرتبط با مشکلات یک شهرستان چقدر خضوع و اندیشه داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آنجایی که بحث فرهنگی، مسائل اقتصادی و اجتماعی است همه با حضور با اقتدار فرماندار به عنوان مستقیم‌ترین حلقه اتصال مردم می‌تواند حس دولت‌داری را در مردم تقویت کند.

جهانگیری بیان داشت: مردم باید احساس کنند دولت دارند، این حس دولت‌داری خودش زمینه‌ساز حل خیلی از مشکلات کشور است. مهمترین وظیفه فرماندار این است که یک شناخت دقیق در حوزه مسئولیت خودش از چالش‌ها و فرصت‌ها ایجاد کند و نقشه راهی برای آن ترسیم کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که رئیس جمهور در انتخابات اعلام می‌کند تا حدی افقی است که با مردم ترسیم می‌شود. یک تفاهمی بین ملت و دولت انجام می‌گیرد و شما باید این افق را در شهرستان‌ها ترسیم کنید.

جهانگیری با تأکید بر اینکه مردم شهرستان‌ها باید بدانند به چه افقی می‌خواهند برسند اظهارداشت: یکی از مهمترین تهدیداتی که مسئولین اجرایی در کشور از جمله فرمانداران می‌توانند با آن روبرو باشند مسئله روزمرگی و حبس شدن در مسائلی است که ما را به صورت لحظه‌ای فرا می‌گیرد و گاهی اوقات به دلیل همین مسئله نمی‌توانیم اندیشه کنیم و با نخبگان مشورت داشته باشیم و آنقدر درگیر مسائل روزمره می‌شویم که بعد متوجه خواهیم شد که آب و هوا یک مسئله بزرگ کشور شده، خوزستان درگیر ریزگردها و تهران با آلایندگی روبرو است و شرق و غرب کشور نیز به نحوی درگیر شده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه زمان کار است و باید امید مردم را بالا ببریم، گفت: ما با کار بیشتر باید تلاش کنیم که مردم مطمئن شوند آینده بسیار روشنی دارند. ما مسئولیت‌های مهمی در مقطع حساس فعلی در پیش گرفته‌ایم، مقطعی که تغییرات در آن خیلی سریع دارد اتفاق می‌افتد. گاهی تغییرات در یک نسل اتفاق می‌افتد اما الان تغییر گاهی در سطح یک روز و یا یک ساعت اتفاق می‌افتد. سرعت تغییرات معنایش این است که مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی متناسب با آن متحول شده است، ما نمی‌توانیم همچنان با آن روش‌های قدیمی به سراغ مسائل جدید برویم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: مسائل نو، فکر، اندیشه، راهکار و اقدام نو می‌خواهد. گاهی اوقات یک جوان تحصیلکرده با انسان صحبت می‌کند و متوجه می‌شویم ۱۰ برابر یک انسان مجرب در مورد مسائل پیش‌رو حرف و راهکار دارد.

جهانگیری تصریح کرد: جامعه ما جامعه‌ای است که به سوی تنوع و تفاوت می‌رود و این تفاوت و تنوع می‌تواند فرصتی برای گفت‌وگو باشد و اگر به آن توجه نشود می‌تواند تهدید و از هم گسیختگی باشد.  ما باید حتماً از این تفاوت و تنوع استفاده کنیم و آن را تبدیل به یک فرصت برای گفت‌وگو با همدیگر و مردم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه از نقد و اعتراض مردم نگران نباشیم خاطرنشان کرد: از اینکه مردم ما را نقد کنند و به کار ما اعتراض داشته باشند نباید نگران باشیم. پدیده دی‌ماه سال ۹۶ یک زیان‌ها و خساراتی داشت اما منافعی هم داشت. شما تقریباً در همه شخصیت‌های سیاسی که انتظار نداشتید شاهد بودید که اعلام کردند که اعتراض حق مردم است، باید سخن مردم شنیده شود البته می‌دانیم در این اعتراضات در بعضی مواقع حرف‌های خیلی بی‌ربطی زدند و شعارهایی دادند که از نظر ما قابل قبول نبود اما مسئولین می‌گفتند باید صحبت مردم را شنید.

ادامه دارد…

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سیزده =