جلسه رفع اتهام روی آنتن زنده/ مجری فداکار می‌خواهد درس بخواند

شب نخست برنامه زنده «بهار نارنج» برای برداشتن سنگینی فشار چندماهه روی رضا رشیدپور به خاطر انتقادات ابراهیم حاتمی کیا از وی، اجرای برنامه «هفت» و همچنین شیوه مصاحبه با رئیس جمهور طراحی شده بود.

خبرگزاری فارس ـ گروه رادیو و تلویزیون: قدیمی‌ها می‌گفتند: سلمانی‌ها (آرایشگرها) وقتی بیکار می‌شوند، سر یکدیگر را می‌تراشند! بهار نارنج هم که شب گذشته، رضا رشیدپور را به عنوان مهمان دعوت کرده بود، امشب میزبان جواد خیابانی، یکی دیگر از مجریان تلویزیون است.

شب گذشته، نخستین قسمت از برنامه چهار قسمتی «بهار نارنج» با اجرای احسان علیخانی روی آنتن شبکه سه سیما رفت. مجری این برنامه که با «ماه عسل» در شب‌های ماه مبارک رمضان، آشنای مخاطبان این شبکه است، رضا رشیدپور، مجری «حالا خورشید» و پرسشگر گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با رئیس‌جمهور را که اجرای برنامه «هفت» و مراسم پایانی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را نیز بر عهده داشت، به عنوان مهمان شب اول برنامه‌اش دعوت کرد و با مرور تصویری کارنامه او، فرصت رفع اتهام و رد شایعات چندماهه و حتی چند ساله را برای این مجری تلویزیونی رقم زد.

رشیدپور در ابتدای مهمانی و مصاحبه از همکار خود خواست که سئوالاتی صریح از او داشته باشد؛ چون آمده که به خیلی از ابهامات پاسخ دهد. علیخانی هم قول داد که گفت‌وگویی رک و روشن باهم داشته باشند.

رشیدپور که در ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ با حضور در همایش انتخاباتی حسن روحانی، اجرای برنامه را بر عهده گرفته بود و پس از ۴ سال، مجری مصاحبه با رئیس‌جمهور هم شده بود، حالا در «بهار نارنج» گفت که در سال ٩٢ موجی از ناامیدی در بین مردم برای شرکت در انتخابات راه افتاده بود و چون یک گروه انتخاباتی از او دعوت کرده‌اند که کمکشان کند، رشیدپور فقط احساس وظیفه کرده اگر بتواند ١٠ نفر را برای شرکت در انتخابات قانع کند به کشورش ادای دین کرده است.

او درباره مصاحبه با رئیس‌جمهوری که خود در کمپین انتخاباتی‌اش حضور فعال داشت هم گفت: «خوشحالی من از این بابت است که این گفتگو [مصاحبه با رئیس جمهور] نمونه‌ مشابهی در فرم رفتاری و فرم بیان نداشت و با خودش مقایسه می‌شد.»

رشیدپور همچنین گلایه‌ای درباره کنار ماندنش از برنامه‌های تلویزیونی و غیبتش در صداوسیما داشت و گفت: «در پاسخ به منتقدان می‌گویم؛ من ٨ سال در رسانه نبودم. کسی سراغی از من گرفت؟ کسی پرسید چطور زندگی می‌کنی؟ میزان احساس تنهایی من به حدی بود که به بغض رسیده بود.»

رشیدپور در بخش دیگری از گفت‌وگو از فداکاری‌اش در تلویزیون سخن گفت و آن، پذیرفتن اجرای برنامه زنده «هفت» در شب‌های جشنواره فیلم فجر بود: «من در خانواده صداوسیما کار می‌کنم. این خانواده جایی به تنگنا می‌خورد و ٢۴ ساعت قبل از شروع برنامه «هفت» خانواده من در یک تنگنا گیر می‌کند و من حاضر می‌شوم فداکاری کنم تا خانواده از این دریچه سخت عبور کند.»

رشیدپور با این اظهارات طوری ترسیم می‌کند که بدون هیچ عایدی ویژه‌ای، مدام در حال فداکاری است و سوپراستاری که آمده تا ناامیدی را از بین ببرد یا خانواده صداوسیما را نجات دهد و فقط در حال دشنام شنیدن است. او از مصاحبه‌شوندگانش به خوبی جمله «هرکس خلاف این ادعا سندی دارد، منتشر کند» را آموخته؛ در جایی که می‌گوید: «تمام عایدی من از دولت آقای روحانی، یک تراول چک ۵٠ هزار تومانی است که شب میلاد حضرت زهرا (س) در هواپیما عیدی دادند.»

مجری مراسم اختتامیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر که ۳۴ شب قبل، مورد انتقادهای تند و آتشین ابراهیم حاتمی‌کیا قرار گرفته بود، بار دیگر از «مردم»ی گفت که تمام سرمایه او هستند و این سرمایه‌داری را بارها و بارها در طول گفت‌وگوی دیشب‌اش با احسان علیخانی تکرار کرد.

رشیدپور که در برنامه بهارنارنج این فرصت برایش فراهم شده بود تا مجموعه سوابق حرفه‌ای خود را فهرست کرده و به تمام انتقادها علیه این کارنامه به خصوص درباره مصاحبه با رئیس‌جمهور و برنامه «هفت» پاسخ بدهد، دست آخر در گفـت‌وگوهایش تاکید کرد که علی‌رغم تلاش برای بهبود شرایط، مردم همچنان با ناامیدی دست و پنجه نرم می‌کنند: «بزرگ‌ترین حسرت زندگی من این است که چرا مردم را ناامید می‌کنید؟ مردم خوشحال نیستند. مردم نمی‌خندند. به مردم لبخند هدیه دهیم. کار سیاسیون ما فقط فحش دادن به همدیگر است و مردم گوشه‌ای ایستاده‌اند و نگاه می‌کنند. سیاسیون ما بدانند مردم ما امیدوارند و آنها را نسبت به آینده و کشورشان ناامید نکنیم.»

در حالی که دیروز، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیأت نظارت بر سازمان صداوسیما از ورود این هیأت به تخلفات برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» به دلیل حضور مدیر نجومی‌بگیر یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سخن گفته بود، رشیدپور، تلویحا به غیبت خودش در این برنامه طی سال آینده اشاره کرد و گفت: «درباره پخش حالا خورشید در سال جدید باید بگویم که ترجیح خودم این است تحصیلاتم را ادامه دهم و یک مدت استراحت کنم.»

این مجری تلویزیونی درباره اجرای «هفت» هم گفت که «به هیچ وجه هفت را دیگر اجرا نمی‌کنم.»

طراحی نخستین شب از برنامه «بهار نارنج» توانست رضا رشیدپور را از فشارهای چند ماه گذشته تا اندازه زیادی برهاند و درباره پوزیشن او در مصاحبه با رئیس‌جمهور توضیح دهد. او حالا یک منجیِ ناصحِ فداکار و در عین حال، همیشه انتخابگر است.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 5 =