امیرالمؤمنین(ع) زیر بار توقعات بی‌جا نمی‌رفت و در استفاده همه از بیت‌المال حساس بود

خطیب جمعه تهران به عدالت محوری در مشی امیرالمؤمنین اشاره و تصریح کرد: امام علی(ع) سعی می‌کرد همه از بیت المال استفاده کنند و توقعات بی جا را به کلی رد می‌کرد ولو جنگ جمل به وجود آید و طلحه‌ها و زبیرها جنگ به پا کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس آیت‌الله محمّدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز(۱۰ فروردین) تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با تبریک میلاد پربرکت امام هادی(ع)، امام جواد(ع) و امام علی(ع) و تسلیت شهادت شیرزن کربلا حضرت زینب(س)، امامت را منصبی الهی دانست و تصریح کرد: امامت چیزی نیست که مردم جمع شوند و رأی دهند و امام معصوم را انتخاب کنند. امام معصوم منصوب از طرف خداست. 

وی ادامه داد: خداوند کسی را به عنوان امام انتخاب می‌کند که در ارتباط با نیازهای مردم می‌تواند جوابگو باشد. بالاترین نیاز مردم هم علم و دانش است. لذاست که جانشین پیغمبر باید به تمام نیازهای مردم از نظر علمی جواب بگوید.

موحدی کرمانی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) اظهار داشت: حضرت فرمودند من شهر علم هستم و علی باب آن است. چنین کسی شایستگی دارد که امام باشد.

خطیب جمعه تهران، به عدالت محوری در مشی امیرالمؤمنین اشاره کرد و تصریح کرد: امام علی(ع) سعی می‌کرد همه از بیت المال استفاده کنند و توقعات بی جا را به کلی رد می‌کرد ولو جنگ جملی به وجود آید و طلحه‌ها و زبیرها به دلیل اینکه علی نگذاشت از بیت المال بیش از حق استفاده کنند جنگ به پا کنند. حضرت تسلیم انسان‌هایی که توقع بی جا دارند نمی‌‌شد.

ادامه دارد…

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =