یک سهمیه و دو باشگاه/ سپیدرود رشت یا سپیدرود گیلان؛ کدام یک لیگ برتری می‌‌شود؟

ادعای دو مالک بر سر سهمیه یک تیم لیگ برتری از آن دست اتفاقات نادر ورزشی است که تنها در فوتبال کشورمان رخ می‌دهد و دست بر قضا این درگیری مالکیتی در مورد تنها سهمیه لیگ برتری گیلان به وقوع پیوسته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، تیم فوتبال سپیدرود رشت بعد از پیروزی مقابل فولاد خوزستان و قطعی شدن ماندگاری‌اش در لیگ برتر، دستخوش اتفاقات نادری شد، میر شهاب مؤمنی نایب رئیس هیات فوتبال گیلان و مدعی مالکیت این باشگاه خواهان بازپس‌گیری سپیدرود شده و ادعای عدم توانایی مالی تن‌زاده را مطرح کرد.

بلافاصله با پایان گرفتن لیگ هفدهم، میر شهاب مؤمنی مالک اسبق باشگاه سپیدرود رشت که در یک قرارداد شتاب‌زده و در اواسط رقابت‌های لیگ دسته اول فصل ۹۵-۹۶ صاحب‌امتیاز این باشگاه شده بود و توانست تیم را با سرمربیگری علی نظرمحمدی به لیگ برتر رهنمون کند، خواهان بازپس‌گیری سهمیه سپیدرود شد.

مؤمنی بعد از صعود سپیدرود به لیگ برتر ابتدا این تیم را به کیومرث بیات واگذار کرد و پس از عدم توانایی بیات در اداره تیم و در اواسط هفدهمین دوره لیگ برتر، تیم به جواد تن‌زاده با شروطی واگذار شد، یکی از مهم‌ترین شروط این واگذاری، تسویه بدهی سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی برجای‌مانده از رقابت‌های لیگ دسته اول بوده است و در قرارداد اشاره شد که هرگونه اختلاف‌نظر مابین طرفین قرارداد، توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان گیلان به‌ عنوان حکم حل‌وفصل شود.

تن‌زاده در کوران لیگ هفدهم با استخدام علی کریمی و تمرکز بر لیگ برتر، موفق شد سهمیه لیگ برتری گیلان را حفظ و قریب به چهار میلیارد تومان در کمتر از چهار ماهی که در این تیم فعالیت داشت به سپیدرود تزریق کند، اما در پایان لیگ هفدهم تنها به دلیل عدم پرداخت بدهی سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی در آستانه برکناری از مالکیت باشگاه سپیدرود قرار گرفت.

مالک باشگاه سپیدرود رشت خیلی زود دست‌ به‌ کار شد و با مذاکرات فشرده، توانست دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از بدهی‌های گذشته را تسویه کند و تنها ۶۰۰ میلیون تومان از بدهی‌ها بدون تسویه باقی ماند، ۶۰۰ میلیون تومانی که به گفته تن‌زاده، طلبکاران با تحریک عوامل بیرونی باشگاه حاضر به تسویه‌حساب نشده‌اند.

همزمان با فشارهای جانبی مبنی بر بازپس‌گیری باشگاه سپیدرود از سوی میر شهاب مؤمنی مالک اسبق باشگاه سپیدرود و مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان که تازه روی کار آمده است، تسویه‌حساب قرارداد علی کریمی و دستیاران وی به دردسر بزرگ دیگری برای مالک جوان باشگاه سپیدرود تبدیل شد.

تن‌زاده با سه شرط خواهان ادامه حضور کریمی در سپیدرود برای لیگ هجدهم بود، عدم حضور یکی از دستیاران فنی و سخنگوی کادر فنی و همچنین عدم جذب بازیکن و دستیار خارجی که این شروط از سوی کریمی مورد قبول واقع نشد و وی با شرط تسویه‌حساب قرارداد فصل گذشته خود و دستیارانش، حاضر به فسخ باقی‌مانده قرارداد دوساله و شش‌ماهه‌اش شد.

مالک باشگاه سپیدرود بدون اینکه قرارداد کریمی را فسخ کند، دست‌نشان را به‌ عنوان سرمربی سپیدرود انتخاب کرد، انتخابی که با خشم شدید هواداران و همچنین جبهه‌گیری کریمی مواجه شد، اولین تمرین سپیدرود زیر نظر دست‌نشان با اعتراض شدید هواداران روبه‌رو شده و این تمرین نیمه‌کاره باقی ماند.

نامه‌نگاری‌های کریمی و تن‌زاده ادامه یافت و سرمربی فصل گذشته سپیدرود به‌ ناچار دو جلسه تمرین برای استعدادیابی در رشت برگزار کرد و پس‌ از این جدیت از سوی کریمی بود که تن‌زاده حاضر به تسویه‌حساب با وی و دستیارانش شد؛ تن‌زاده یک‌سوم مبلغ قرارداد کریمی و دستیارانش را نقداً و دوسوم باقی‌مانده را در چکی به سررسید شهریورماه پرداخت کرد و بدین ترتیب با فسخ قرارداد کریمی، گام بلندی برای ثبات سپیدرود برداشت.

هنوز عرق تن‌زاده در جنگ فرسایشی با کریمی خشک نشده بود که طی رأی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان، مالکیت سپیدرود از تن‌زاده پس گرفته شد و مجدداً به میر شهاب مؤمنی واگذار شد، مؤمنی نیز خیلی زود تیم را به گروهی جدید واگذار کرد.

 

محمد نوین مالک جدید باشگاه سپیدرود برای فعالیت در این باشگاه نیم‌قرنی، با مشکلی عجیب روبه‌رو بود، باشگاه «سپیدرود رشت» به نام تن‌زاده ثبت‌ شده است و سپیدرود تحت مدیریت نوین برای حضور در لیگ برتر نمی‌توانست با تیمی به این نام شرکت کند، به‌ ناچار باشگاهی جدیدالتأسیس به نام «سپیدرود گیلان» ثبت شد و نوین مالکیت آن را بر عهده گرفت.
 

فوتبالدوستان رشتی که گمان می‌کردند با واگذاری باشگاه سپیدرود به نوین، تیم نیم‌قرنی شهر رشت، رنگ آرامش را به خود می‌بیند، با شکایت تن‌زاده مجدداً در شوک فرو رفتند، تن‌زاده با شکایت در شعبه ششم دادگستری رشت، خواهان لغو رأی حکمیت اداره‌کل ورزش و جوانان استان گیلان شده و این رأی توسط شعبانی قاضی شعبه ششم دادگاه عمومی شهرستان رشت لغو شد.

امتیاز لیگ برتری فوتبال گیلان مجدداً با حکم دادگاه به جواد تن‌زاده بازگردانده شد و مالک سپیدرود خواهان حضور دست‌نشان در رشت و آغاز تمرینات این تیم شد، این موضوع به مذاق مؤمنی و بخشی خوش نیامد و آن‌ها بدون توجه به رأی دادگاه، از نوین حمایت کرده و خواهان ادامه فعالیت نوین شدند.
 

نوین خیلی زود دست به انتخاب سرمربی زد و پس از مذاکره با پنج گزینه و عدم نتیجه‌گیری با آنان، به خداداد عزیزی اسطوره فوتبال کشورمان رسید، قرارداد خداداد خیلی زود در هیات فوتبال گیلان ثبت شد، ثبتی که از نظر تن‌زاده غیرقانونی بوده است و وی ابراز امیدواری کرد سپیدرود تحت هدایت خداداد در لیگ دسته دوم شرکت کند!
 

دست‌نشان سرمربی منصوب تن‌زاده بعد از فشارهای هواداران که خواهان برکناری تن‌زاده بودند، عطای کار را به لقایش بخشید و از سپیدرود رشت کناره‌گیری کرد، تن‌زاده بعد از کناره‌گیری دست‌نشان، علی نظرمحمدی را به‌ عنوان سرمربی جدید سپیدرود رشت انتخاب کرد.

در حالی‌ که کمتر از دو هفته تا آغاز هجدهمین دوره لیگ برتر باقی‌مانده است، سپیدرود به دو باشگاه مجزا تقسیم‌ شده است، شاگردان علی نظرمحمدی در رشت تمرینات خود را پیگیری می‌کنند و این در حالی است که شاگردان خداداد عزیزی اردوی یک‌هفته‌ای در تهران برپا کرده‌اند و نخستین دیدار تدارکاتی خود را با پیروزی یک‌ بر صفر مقابل بادران پشت سر گذاشتند.

سپیدرود گیلان تحت مدیریت محمد نوین و سرمربیگری خداداد عزیزی با جذب ۶ بازیکن جدید به نام‌های امین منوچهری، محسن ایران‌نژاد، سید مهدی فیض‌آبادی، یعقوبی کریمی، محمدرضا خرسندنیا و رضا معقولی و تمدید قرارداد ۱۳ بازیکن به نام‌های محمدرضا مهدوی، میثم فردوسی، میثم تهیدست، حسین ابراهیمی، میلاد قربان‌زاده، حسین کعبی، علی عباسی، ایمان صادقی، محمد نزهتی، امید سام‌کن، امین جوادی مقدم، محمد لطفی و مازیار نوری با استناد به نامه رسمی هیأت فوتبال استان گیلان و مجوز اداره‌کل ورزش و جوانان استان گیلان خواهان ثبت رسمی قراردادها و دریافت کارت بازی از سوی فدراسیون فوتبال است.

در سوی مقابل سپیدرود رشت تحت مدیریت تن‌زاده و سرمربیگری علی نظرمحمدی با جذب هشت بازیکن جدید به نام‌های یوسف بهزادی، محمد شادکام، کوروش مالکی، علی‌رضا عزتی کرامت، میلاد تولایی، ایوب کلانتری، هادی خیری و محمدحسین پور تمرینات بدنسازی خود را آغاز کرده است و امیدوار است با رأی دادگاه در لیگ برتر شرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از فارس، سپیدرود چهارم مردادماه در نخستین دیدار خود در لیگ هجدهم در تهران به مصاف سایپا می‌رود و باید منتظر ماند و دید کدام تیم در این مسابقه مقابل شاگردان دایی صف‌آرایی می‌کند؟ سپیدرود رشت یا سپیدرود گیلان!

++++++++++++

علی محمدی

++++++++++++

انتهای پیام/ذ

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 13 =