چرا مرگ بر آمریکا + بازخوانی مواضع امام(ره)

یادمان نرفته ورود عملی به جنگ علیه جمهوری اسلامی در اواخر جنگ تحمیلی و هدف قرار دادن سکوهای نفتی ایران و هواپیمای مسافربری را.

طبس نیوز: یادمان نرفته ورود عملی به جنگ علیه جمهوری اسلامی در اواخر جنگ تحمیلی و هدف قرار دادن سکوهای نفتی ایران و هواپیمای مسافربری را.

به گزارش طبس نیوز به نقل از مشرق ، مرگ بر آمریکا اعتراض به همه تبعیض‌ها و برخورد‌هایی است که آمریکا در طول تاریخ با مردم ایران داشته است.

یادمان نرفته است و نخواهد رفت :
۱- سرنگونی دولت ایران در سال ۱۳۳۲ در کودتای ۲۸ مرداد و سر کار آودن دولتی دست‌نشانده را
۲- حمایت از ۲۵ سال دیکتاتوری پهلوی در ایران را
۳- کمک به کشتار انقلابیون ایران در سال ۱۳۵۷ بالاخص از طریق ژنرال هویزر را
۴- اقدامات گسترده براندازانه پیش از تسخیر لانه جاسوسی با همکاری برخی عوامل داخلی را
۵- حمله نظامی به طبس با هدف کودتای نظامی علیه جمهوری اسلامی را
۶- چراغ سبز به دولت عراق برای تجاوز نظامی به ایران را
۷- حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم از دولت عراق در تجاوز به ایران را
۸- ورود عملی به جنگ علیه جمهوری اسلامی در اواخر جنگ تحمیلی و هدف قرار دادن سکوهای نفتی ایران و هواپیمای مسافربری را
۹- ادامه سیاست تحریم ایران از سال‌های اولیه انقلاب اسلامی که به مرور تشدید شده‌ است را
۱۰- راه‌اندازی جنگ گسترده تبلیغاتی – رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون را
۱۱- قرار دادن ایران در محور شرارت و تهدید ایران به جنگ را
۱۲- اقدامات خصمانه گسترده علیه برنامه هسته‌ای ایران از جمله تحریم‌های یک‌جانبه، ترور دانشمندان هسته‌ای و مشارکت در تولید ویروس استاکس‌نت را

و اینها تنها نمونه‌هایی از خصومت‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی است و هر شهروند ایرانی قادر است مواردی را به آنها اضافه کند. اصولا دشمنی‌های واشنگتن با ایران قابل شمارش نیستند و حتی شاید برخی دشمنی‌ها اکنون در جریان هستند که ما در آینده از آنها مطلع می‌شویم.

و تا زمانی که دشمنی ها ادامه دارد مرگ بر آمریکا از زبان مردم عزیز ایران حذف نخواهد شد. تا وقتی که رابطه آمریکا با ایران به تصور خود آمریکایی‌ها براساس رابطه گرگ و میش باشد، شعار مرگ بر آمریکا ترک نخواهد شد.
آن عده که دم از حذف این شعار می زنند،و حذف شعار مرگ بر شوروی را بهانه ای قرار داده اند، بدانند :
این شعار خود به خود حذف شد چون این کشور روبه اضمحلال بود و دلیلی برای گفتن این شعار وجود نداشت، مردم با تیزهوشی خود این شعار را حذف کردند.

و اما امروز میبینیم که برخی با تحریف سخنان امام عزیزمان،ایشان را موافق با حذف شعار مرگ بر آمریکا می دانند.
نکته کلیدی اینجاست که امام راحلمان اینها را از همان روزهای اول انقلاب پیش بینی کرده بودند لذا در یک بیان مهم می فرمایند :

اکنون که من حاضرم، بعضی نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود مورد تصدیق نیست مگر آن که صدای من، یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.

در این برهه بازخوانی اهم مواضع صریح، قاطع و آشکار امام خمینی (ره) در باب آمریکا به عنوان نماد امپریالسیم در جهان و مخالفان سر دادن شعار «مرگ بر امریکا» برای روش شدن حقیقت خالی از لطف نباشد:

* «فریاد برائت از مشرکان در مراسم حج و این یک فریاد سیاسى- عبادى است که رسول اللَّه، صلى اللَّه علیه و آله و سلم، به آن امر فرمود. حال باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر امریکا و اسرائیل و شوروى را خلاف اسلام مى‏داند گفت تأسى به رسول خدا و متابعت از امر خداوند تعالى خلاف مراسم حج است؟ آیا تو و امثال تو آخوند امریکایى فعل رسول اللَّه- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- و امر خداوند را تخطئه مى‏کنید، و تأسى به آن بزرگوار و اطاعت فرمان حق تعالى را بر خلاف مى‏دانید و مراسم حج را از برائت از کفار تنزیه مى‏کنید، و اوامر خدا و رسول را براى منافع دنیایى خود به طاق نسیان مى‏سپارید، و برائت و نفرین را نسبت به دشمنان اسلام و محاربان با مسلمانان و ستمگران بر مسلمین کفر مى‏دانید؟»
صحیفه امام ج‏ ۱۸ ۹۲

* ان‏شاءاللّه‏ ما نخواهیم گذاشت از کعبه و حج، این منبر بزرگی که بر بلندای بام انسانیت باید صدای مظلومان را به همۀ عالم منعکس سازد و آوای توحید را طنین اندازد، صدای سازش با آمریکا و شوروی و کفر و شرک نواخته شود. واز خدا می‏خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و شوروی را به صدا درآوریم.
فرازی از پیام قطعنامه
* بسیارى از سران کشورهاى اسلامى به جاى مقابله با این اعمال وحشیانه و جلوگیرى از این کشتار بى رحمانه، به عاملین این جنایت یعنى اسرائیل غاصب، دستمزد داده و او را به رسمیت مى‏شناسند و به جاى قطع رابطه با عامل اصلى یعنى امریکاى جهانخوار، هر روز روابط خود را با او محکمتر و گسترده‏تر مى‏کنند، و گذشته از اینکه خود در سکوت مرگبارى فرو رفته‏اند، حتى از شنیدن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا واهمه داشته و بشدت از آن جلوگیرى مى‏کنند. فانا للَّه و انا الیه راجعون. وَ سَیَعْلَمُ الَّذینَ ظَلَمُوا اىَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ.
صحیفه امام ج‏۱۷ ۸

* از نظر استکبار، مسئولین کشورهاى اسلامى باید به فرنگ بروند، آنها را به حج چه کار! دست نشاندگان امریکا آتش زدن پرچم امریکا را به حساب آتش زدن حرم، و شعار مرگ بر شوروى و امریکا و اسرائیل را به حساب دشمنى با خدا و قرآن و پیامبر گذاشته‏اند.
صحیفه امام ج‏۲۱ ۷۹
* خط این بود که اصلًا امریکا منسى بشود. یک دسته شوروى را طرح مى‏کردند تا امریکا منسى (فراموش) بشود، یک دسته «اللَّه اکبر» را کنار مى‏گذاشتند، سوت مى‏زدند و کف مى‏زدند آن هم روز عاشورا. خط این بود که این قضیه مرگ بر امریکا منسى بشود.
صحیفه امام ج ۱۵صفحه ۲۹
*انقلاب به هیچ گروهى بدهکارى ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهاى فراوان‏ خود را به گروهها و لیبرالها مى‏خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه براى پذیرفتن همه کسانى که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولى نه به قیمت طلبکارى آنان از همه اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون حکم خدا را جارى مى‏کنید؟ چرا شعار نه شرقى و نه غربى داده‏اید؟ چرا لانه جاسوسى را اشغال کرده‏ایم و صدها چراى دیگر.

صحیفه امام ج۲۱ صفحه ۲۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =