تعیین تکلیف واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهرهشتگرد/حذف متقاضیانی که آورده زیر یک میلیون تومان داشته اند

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد با تاکید بر اینکه از تعیین تکلیف کردن واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر و متقاضیانی که آورده زیر یک میلیون تومان داشته اند خبر داد و گفت:واحدهای مسکونی فاقد متقاضی به خودمالکی تبدیل می شود.

سیدمهدی هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه اواخر ماه جاری ثبت نام مسکن مهر در شهر هشتگرد متوقف می شود گفت:تعیین تکلیف کردن واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر و متقاضیانی که آورده پایینی دارند جزء اولویتهای شهر جدید هشتگرد است.

هدایت افزود:ثبت‌نام مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد تا پایان ماه جاری متوقف خواهد شد چرا که بیشتر به دنبال تکمیل زیرساخت‌ها ازجمله محوطه‌سازی در محدوده مجتمع‌های ساخته‌شده خواهیم بود و در ادامه با رسیدگی به آورده‌های بانکی متقاضیان مسکن مهر و افزایش سطح کار، واگذاری واحدها انجام خواهد شد.

*حذف متقاضیان مسکن مهر که آورده زیر یک میلیون تومان داشته اند

وی با اشاره به اینکه ساماندهی متقاضیان مسکن مهر را در دستور کار قرار داده‌ا یم، گفت: حدود ۱۰۵۰ متقاضی مسکن مهر واریزی زیر یک میلیون تومان دارند و در حال تعیین تکلیف آنها هستیم و حدود ۶ هزار متقاضی نیز واریزی زیر ۵ میلیون تومان داریم که در حال تعیین تکلیف آنها هستیم تا بتوانیم با یک گروه مشخص که آورده‌های خود را کامل‌ کردند در بلوک‌هایی که پیشرفت فیزیکی زیادی دارند جانمایی کنیم.

وی تصریح کرد:ساماندهی درخواست‌های متقاضیان مسکن مهر بر اساس آورده‌ها اینگونه انجام‌ خواهد شد که متقاضیانی که آورده‌های خیلی پایین و زیر یک‌میلیون تومان داشته‌اند و اقدامی به‌منظور افزایش آن انجام نداده‌اند، از سامانه حذف‌شده‌اند و در مرحله بعدی ثبت‌نام کنندگانی که آورده‌های زیر ۵ میلیون داشته‌اند و اخطار بابت پرداخت‌های بعدی به آن‌ها داده‌شده بود، حذف خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه متوسط آورده متقاضیان مسکن مهر ۲۵ میلیون تومان است، گفت: بسته شدن پروژه مسکن مهر در هشتگرد قطعا تا اوایل سال ۹۸ بسته خواهد شد.

وی افزود: تعدادی از واحدهای مسکن مهر در این شهر فاقد متقاضی بود که در حال تعیین تکلیف آنها هستیم و به خود مالکی تبدیل می‌کنیم یعنی واحدهای مسکونی فاقد متقاضی به پروژه‌های خودمالکی تبدیل می‌شوند.

*دولت از مصوبه ۶۰ میلیارد تومانی مسکن مهر به هشتگرد هم کمک کند

هدایت در خصوص تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر، گفت: حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد تکمیل و تحویل شده است و حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی نیز در مرحله اجرا است که در این بخش نیاز است که دولت از مصوبه ۶۰ میلیارد تومانی مسکن مهر به هشتگرد هم کمک کند چون به علت افزایش قیمت‌ها در بخش زیربنایی و آماده‌سازی پروژه‌ها مشکل جدی داریم که اگر از این مصوبه به شهر جدید هشتگرد کمک شود بخش عمده‌ای از واحدها را تحویل خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ادامه داد: در بحث واگذاری مسکن مهر و ادامه فعالیت‌ها، کار اجرایی برای گروه‌های مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی بیشتر و بر اساس آورده‌های ۱۰۰درصدی که متقاضیان داشته‌اند، انجام می‌شود.

هدایت در مورد آخرین اقدامات متروی شهر جدید هشتگرد نیز گفت: کار مترو با شدت پیگیری می‌شود چون بهره‌برداری از این پروژه مهم کمک مؤثری در جهت بهبود طرح توسعه‌ای منطقه است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اضافه کرد: بخشی از اعتبارات تکمیل متروی هشتگرد دنبال شده است و به دنبال جذب باقیمانده اعتبار که حدود  ۷۰ میلیارد تومان است هستیم که تا پایان سال جاری بهره‌برداری از این پروژه مهم محقق شود.

به گفته وی، در بحث مترو شهر هشتگرد در بخش تملک صد درصد مسیر را انجام دادیم و ۹۹ درصد زیرسازی مسیر انجام شده و حدود ۸۵ درصد روسازی انجام شده است که تا شهریور ماه کل روسازی مترو با ریل‌گذاری به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه عملیات فنس‌کشی مترو پیرامونی نیز شروع شده و پیشرفت فیزیکی مترو که بزرگترین مترو کشور است ۹۶ درصد است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تا ماه آینده ایستگاه کامل خواهد شد.

هدایت افزود: اگر منابع اعتباری که بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای آن نیاز است تخصیص یابد امسال کل مترو به بهره‌برداری خواهد رسید بنابراین امیدواریم که این منابع تأمین شود تا مترو به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، مترو هشتگرد از گلشهر آغاز و به شهر جدید متصل خواهد شد که حدود ۲۸ کیلومتر است قطعاً از بار ترافیکی کرج به هشتگرد را خواهد کاست.

* واگذاری یک‌روزه عرصه واحدهای مسکن مهر این شهر با تخفیف ۳۰‌درصدی

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد از واگذاری یک‌روزه عرصه واحدهای مسکن مهر این شهر با تخفیف ۳۰‌درصدی خبر داد و گفت: از هفته گذشته عرضه مسکن مهر با تخفیف ویژه آغاز شده است و افراد می‌توانند علاوه بر خرید بنای خانه، زمین را هم با قیمت ۶ تا ۱۲‌میلیون تومان به صورت نقدی یا اقساط بلندمدت خریداری کنند. او همچنین گفت قیمت واحدهای مسکن مهر کارشناسی شده است.

انتهای پیام/ک

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =