نماینده بصره: دلیل مراوده فرمانده عملیات بصره با سرکنسول آمریکا چه بود؟

نماینده پارلمانی از استان بصره خطاب به نخست‌وزیر عراق دلیل نشست و برخاست فرماندهی عملیات این استان با سرکنسول آمریکا را جویا شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فاروق الاسدی» نماینده پارلمان عراق از استان بصره، اعلام کرد که کنسولگری آمریکا، پشت پرده خرابکاری و آتش زدن اغلب مقرهای دولتی و حزبی و الحشد الشعبی در این استان قرار دارد.

به نوشته وبگاه خبری «المعلومه»، وی طی نشستی درباره بحران بصره اظهار داشت: کنسولگری آمریکا پشت ناآرامی‌های جاری در بصره است و از گروه‌های خرابکار برای آتش زدن ادارات دولتی و مقرهای احزاب و الحشد الشعبی، حمایت کرده است.

وی در ادامه از «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق این سوال را پرسید که آیا اطلاع دارد که سرتیپ «جمیل الشمری» فرماندهی عملیات بصره که سرانجام دیروز برکنار شد(+)، با سرکنسول آمریکا در بصره که عامل آتش گرفتن بصره است، نشست و برخاست می کرد؟ دلیل این نشست و برخاست چه بود؟

 

الاسدی ادامه داد که وزارت خارجه نیز باید دخالت‌های آمریکایی و بین‌المللی در امور کشور و تحریک آن را محدود کند.

این در حالی است که در پی حمله شماری از افراد ناشناس تحت پوشش تظاهرات‌های مردمی در بصره، در روز جمعه گذشته،  به مراکز دولتی و ساختمان‌های احزاب و نیروهای الحشدالشعبی و کنسولگری ایران در این شهر و به آتش کشیدن آنها، مقامات مسئول مختلفی، از نقش سرویس‌های جاسوسی عربستان و آمریکا و دخالت‌های آشکار کنسولگری آمریکا و تحریک برخی مزدوران سیاسی، بعثی و داعشی در بصره، خبر دادند.

انتهای پیام/ص

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + دو =