بسکتبال ایران باید به اروپا نزدیک‌ شود

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: لازم است بسکتبال ما به بسکتبال اروپا نزدیک‌ شود و اگر بخواهیم به بسکتبال آسیا تکیه بزنیم به جایی نخواهیم رسید.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، رامین طباطبایی بعد از ظهر امروز پس از برگزاری مجمع انتخاباتی هیات بسکتبال استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حواشی بازی‌های بسکتبال نوجوانان غرب آسیا در گرگان و عدم انتخاب تنها نماینده بسکتبال گلستان در این رده سنی در تیم ملی، اظهار کرد: تیم‌های ملی جای بهترین‌ها است و زمانی که کادر فنی را برای تیم ملی انتخاب می‌کنیم موظف است بهترین‌ها را انتخاب کند و فدراسیون بسکتبال دخالتی در انتخاب بازیکنان ندارد.

وی ادامه داد: استان گلستان به نظرم با توجه به دارا بودن استعدادها و مربیان بسیار خوب باید بهتر عمل کند و استعدادهایی را به جامعه بسکتبال معرفی کنند که بتوانند به عضویت تیم‌های ملی درآیند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص پایگاه‌های استعدادیابی فدراسیون در کشور، تصریح کرد: هشت منطقه استعدادیابی را در کشور مشخص کردیم که هر منطقه شامل چهار استان می‌شود و یک پایگاه‌ هم در هر منطقه به عنوان پایگاه لیدر مشخص شده است.

طباطبایی بیان کرد: برای ۶ ماه دوم سال این پایگاه‌ها فعال خواهد شد تا استعدادهای ورزشی در کشور شناسایی شده و آموزش لازم داده شود تا بهترین استعدادها را وارد تیم‌های ملی کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حواشی اخیر هیات بسکتبال گلستان درباره الزام پرداخت پول برای اعزام بازیکنان به مسابقات کشوری بیان کرد: هیات‌ها برای اعزام هیچ وجهی را نباید بگیرد مگر آنکه خانواده‌ها بخواهند بر اساس رضایت خودشان به هیات کمک کنند و نباید الزامی در این بخش وجود داشته باشد.

رئیس فدراسیون بسکتبال متذکر شد: من این موضوع را به صورت مستند ندارم اما اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، موضوع به صورت مکتوب گزارش شود به طور حتم موضوع را پیگیری خواهیم کرد و از این اتفاق جلوگیری خواهیم کرد.

طباطبایی درباره اشکالات وارده به سطح داوری بسکتبال کشورمان بخصوص در لیگ‌های برتر و انتقادش از نحوه اخذ آزمون‌های داوری و مربی‌گری در فدراسیون، گفت: دو برنامه برای داوران و مربیان داریم که ارزیابی عملکرد آن‌ها در طول لیگ و در هر بازی انجام شود.

وی تاکید کرد: این اقدام باعث جلوگیری اعمال سلیقه داوران در نوع قضاوت خواهد شد و برای مربیان نیز شیوه‌نامه‌ای را تهیه می‌کنیم که مربیان سطح‌بندی شود و مربیانی که از سطح بالاتری برخوردار باشند برای تیم‌های ملی انتخاب خواهند شد.

رئیس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: قبل از لیگ برتر جلسه‌ای را با داوران برگزار خواهیم کرد تا جمع‌بندی لازم برای لیگ برتر داشته باشیم.

طباطبایی در پاسخ به این موضوع که اهالی بسکتبال گلستان معتقدند در سال‌های اخیر به داوران بسکتبال گلستان توجه لازم نشده است، گفت: هیات بسکتبال استان باید فعالیت خوبی داشته باشد و داورانشان را به فدراسیون معرفی کنند و در کلاس‌ها شرکت کنند و ما هم از تمام داوران استفاده خواهیم کرد.

 رئیس فدراسیون بسکتبال در جمع اعضای مجمع هیات بسکتبال گلستان در انتقاد به تاکتیک‌های انتخابی مربیان بسکتبال کشورمان در میادین مختلف ملی و بین‌المللی، متذکر شد: ما باید در آموزش مربیان تغییر اساسی ایجاد کنیم و بتوانیم بازیکنانی در سطح استاندارهای اروپایی تربیت کنیم.

رامین طباطبایی بیان کرد: لازم است بسکتبال ما به بسکتبال اروپا نزدیک‌ شود و اگر بخواهیم به بسکتبال آسیا تکیه بزنیم به جایی نخواهیم رسید.

وی با اشاره به اظهار نظر یکی از بسکتبالیست‌های ایرانی شاغل در اروپا تصریح کرد: دفاع زون دیگر در اروپا تا رده سنی جوانان معنی ندارد و اگر دفاع زون در اروپا استفاده شود، آن مربی توبیخ می‌شود اما مربیان ما چون شاگرد می‌گیرند و بیشتر به پیروزی فکر می‌کنند از این نوع دفاع استفاده می‌کنند تا به نتیجه مد نظر خود دست یابند.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: آن مربی بیشتر از این روش استفاده می‌کند تا برای کسب پیروزی بنر نصب کند و بیشتر معروف شود و شاگردان بیشتری را جذب کند و این مشکلات را باید به شکلی عاقلانه حل کنیم زیرا این نوع تفکر به بسکتبال ما ضربه می‌زند.

طباطبایی تحول در ساختار مربی‌گری بسکتبال ایران را از جمله برنامه‌های آینده خود عنوان کرد.

انتهای پیام/الف

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =