نظر باراک و میشل اوباما در مورد فیس‌بوک/ شبکه‌های اجتماعی برای ما آمریکایی‌ها نیست

باراک اوباما و همسرش برای مصاحبه با «باربارا والترز»، مجری شبکه تلویزیونی «ای.بی.سی» در کاخ سفید حاضر شد و به سؤالات جنجالی این خبرنگار …

طبس نیوز: باراک اوباما و همسرش برای مصاحبه با «باربارا والترز»، مجری شبکه تلویزیونی «ای.بی.سی» در کاخ سفید حاضر شد و به سؤالات جنجالی این خبرنگار …

به گزارش طبس نیوز به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، شبکه خبری «اشپیگل» در روز شنبه ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳ (۹ آذر) گزارش داد، باراک اوباما به همراه همسرش، میشل اوباما در مصاحبه با «باربارا والترز» مجری شبکه تلویزیونی ای.بی.سی در کاخ سفید حاضر شد و به سؤالات جنجالی این خبرنگار ۸۴ ساله پاسخ گفت.

در قسمتی از این مصاحبه از میشل اوباما سؤال شد: چرا شما در فیس بوک عضویت و صفحه‌ای ندارید؟ میشل پاسخ داد: این شبکه‌ها برای ما آامریکایی‌ها نیست، ما باید خودمان به مسائل و تذکرات امنیتی بیشتر توجه کنیم.

 جالب است بدانید که یکی از شرایط صدور کارت اقامت یا شهروندی در اغلب ایالات امریکا و یا کانادا، درج عکس‌هایی از مجلس عروسی برای اثبات تاهل در فیس بوک است؟

و می‌دانیم که اغلب سازماندهی‌ها جهت ایجاد آشوب در ممالک هدف نیز توسط شبکه‌هایی چون فیس بوک یا تویتر انجام می‌پذیرد، هر چند که ترکش آن چندین بار به خودشان نیز اصابت کرده است.

به همین خاطر مقامات سیاسی و امنیتی امریکا و برخی از کشورهای اروپایی با اختصاص بودجه‌های کلان از این شرکت‌ها، با همکاری فنی گوگل و یاهو خواسته‌اند تا امکان ردگیری، شناسایی و کنترل بیشتر و دقیق‌تری را فراهم کنند.

اوباما پیش از این نیز خانواده خود را از استفاده از این ابزارات منع کرده بود در این راستا فاکس‌نیوز نیز در گزارشی نوشته است: «میشل اوباما» همسر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره دسترسی دختران وی به سایت‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک، صراحتا گفته است ما به دلایل امنیتی امکان حضور در شبکه‌های اجتماعی را نداریم ولی حتی اگر در کاخ سفید هم نبودیم اجازه نمی دادم دخترانم از فیس بوک استفاده کنند.

همسر اوباما با اشاره صریح به مخرب بودن فیس‌بوک گفت که وی به دخترانش اجازه دسترسی به اینگونه سایت‌ها را نمی‌دهد. میشل اوباما از اینکه دخترانش به فیس‌بوک دسترسی ندارند ابراز خوشحالی کرد.

میشل اوباما همچنین گفت که دختران ۱۰ و ۱۳ ساله‌اش دارای محدودیت‌هایی هستند که دیگر دختران هم سن و سال آنها ندارند که یکی از دلایل این امر، مسائل امنیتی است که سرویس مخفی آمریکا برای آنها ایجاد کرده است.

همسر اوباما با تصریح این نکته که اگر دخترانش در کاخ سفید هم زندگی نمی‌کردند به آنها اجازه دسترسی به فیس‌بوک را نمی‌داد، افزود: دسترسی به سایت فیس‌بوک برای دختران وی و دیگر دختران هم سن و سال آنها بسیار مخرب است و نباید به آن دسترسی داشته باشند.

اوباما همان کسی است که در سال ۲۰۰۸ در تبلیغات خود برای ریاست جمهوری بر استفاده از فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی تاکید می‌کرد اما هم اکنون در اظهارنظی تازه و جنجالی عنوان کرده است که دخترانش حقف استفاده از فیس‌بوک را ندارند و استفاده از این شبکه اجتماعی برای آنان ممنوع است.

اوباما در این باره گفته بود: دختر بزرگش «مالیا» ۱۳ ساله و دختر دیگرش«ساشا» ۱۰ ساله، حداقل تا ۴ سال دیگر اجازه استفاده از فیس بوک را ندارند. البته احتمالا منظور از ۴ سال همان مدت باقی مانده از دوره ریاست جمهوری اوست و به سن دخترانش ارتباطی ندارد.

اوباما در مورد دلیل این کار گفت، به کسی ارتباطی ندارد که در خانه او چه می گذرد و بسیار بی معنی است که جزئیترین مسائل خصوصی زندگی خانوادگی وی در دید عموم قرار بگیرد. چرا باید بخواهیم با افراد زیادی که نمی‌شناسیم روبه‌رو شویم در حالی که آنها از امور ما باخبر باشند؟ این مساله چندان عاقلانه نیست!

همه‌ی اینها  در حالی است که اوباما به دلیل بیشترین بهره برداری از شبکه های اجتماعی و وب سایت‌های دیگر برای تشویق جوانان به شرکت در انتخابات و رای دادن به خود، به عنوان نخستین رییس جمهور رسانه اجتماعی آمریکا شناخته شده است.

دیدگاهی در “نظر باراک و میشل اوباما در مورد فیس‌بوک/ شبکه‌های اجتماعی برای ما آمریکایی‌ها نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =