کمک بلاعوض دولت برای دوگانه سوز کردن وانت‌ها و تاکسی‌ها

بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، دولت از محل صرفه جویی در مصرف بنزین، به وانت بارها، تاکسی ها، ون‌ها و مسافربر‌های شخصی کمک بلاعوض برای گازسوز کردن ارایه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از ایرنا شورای اقتصاد در جلسه فوق‌العاده دوشنبه ١١ آذر بنا به پیشنهاد مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه با هدف حمایت و کاهش هزینه‌های حمل و نقل عمومی و بهبود هوای شهرها، به استناد ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تصویب کرد که برای تبدیل خودرو‌های عمومی و مسافر بر شخصی بنزین‌سوز به سی‌ان‌جی‌سوز (کارخانه‌ای و کارگاهی)، اصل و فرع تسهیلات مالی را که به مالکان خودرو‌ها یا کارخانه‌ها پرداخت می‌شود، تضمین و بازپرداخت کند.
این مصوبه بیش از یک میلیون و چهارصد هزار خودرو را در برمی‌گیرد و همه خودرو‌های تاکسی، وانت، ون و مسافربر شخصی کشور شامل این مصوبه می‌شوند.
سقف تعهد دولت در این مصوبه برای پرداخت کمک بلاعوض به مالکان خودرو‌های یاد شده، بیش از ۶ هزار و پانصد میلیارد تومان است که از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین سهمیه‌ای تامین و پرداخت خواهد شد.

 

سهمیه بندی بنزین و اصلاح قیمت ان از ۲۴ ابان آغاز شده و از ان زمان تا کنون، حدود ۲۰ درصد از مصرف بنزین کاهش پیدا کرده است.
با این حال افزایش قیمت تجهیزات دوگانه سوز کردن خودرو‌ها باعث شده تا با وجود استقبال مالکان خودرو برای گاز سوز کردن، اما امکان تبدیل خودرو‌ها وجود نداشته باشد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهار =