از بودجه و کنترل آنفلوانزا تا مسکن ملی تهران در حیاط پاستور

سخنگوی دولت از پایان بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ در هیئت دولت خبر داد و گفت: سقف این بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در این بودجه ۳۰ میلیارد دلار برای تامین مالی حوزه دولتی و خصوصی در نظر گرفته شد.
وی افزود: ۱۰ میلیارد و پانصد میلیون دلار نیز برای تامین کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۶۰ هزار میلیارد تومان نیز برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت است.
علی ربیعی در ادامه درباره آمارهای ضد و نقیض بازداشت شدگان و کشته شدگان اغتشاشات اخیر کشور و اینکه آیا آمار به دولت رسیده است؟ افزود: همین امروز با رحمانی فضلی وزیر کشور گفتگو داشتم، باید جمع بندی شود و دلایل حضور افراد به و تفکیک شهرستان ها و شهرها صورت گیرد و در خصوص تعداد جانباختگان و آسیب دیدگان نیز تفکیک انجام شود.
وی ادامه با تشکر از قوه قضائیه ادامه داد: قوه قضائیه در حال تفکیک است و درخواست این بوده که آزادی ها با سرعت بیشتری صورت گیرد که درحال انجام است.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر بی‌خبری رئیس‌جمهور از زمان افزایش قیمت بنزین گفت:‌ اولا من خیلی خوشحال هستم که این میزان دولت نقد می‌شود؛ شاید در هیچ دوره‌ای آنقدر دولت نقد نشد، اظهارنظر رئیس‌جمهور قطعا به این معنا نبود که مسئولیتش را به دیگری منتقل کند ولی بحث تفویض اختیار به شورای عالی امنیت ملی کشور مطرح بود، ایشان اجرای کامل و هماهنگی مصوبه سران را که به تائید رهبری هم رسیده بود به وزارت کشور محول کردند و هماهنگی‌های لازم هم در کمیته‌هایی که تشکیل شده بود انجام گرفت.
وی ادامه داد: تعیین روز و ساعت شروع طرح هم به شورای عالی امنیت ملی کشور که هم نمایندگان مجلس و هم تمامی نیروهای انتظامی و نظامی و قوه قضائیه و صدا و سیما در آنجا عضو هستند سپرده شد که ملاحظات اجتماعی و ملاحظات سیاسی را در رایزنی با دستگاه‌های تصمیم‌گیر در نظر بگیرند و انتخاب کنند و مخیر بودند که بین یکی از پنجشنبه‌ها تصمیم‌گیری کنند.
آقای ربیعی گفت: آنچه رئیس‌جمهور مطرح کرد و بنده هم پیگیری کردم؛ مطلع هستم که شورای عالی امنیت ملی کشور مخیر بودند هر زمانی که تشخیص دادند اعلام کنند و می‌توانست این هفته یا هفته قبلش یا هفته بعدش باشد، بنابراین بحث رئیس‌جمهور به هیچ عنوان به این معنا نبوده که از خودش سلب مسئولیت کند و این به معنای مخیر بودن وزیر کشور و شورای عالی امنیت ملی کشور بود، قرار بود این تصمیم زودتر عملی شود که براساس یک خبری که یکی از سایت‌ها منتشر کرد، پمپ بنزین‌ها شلوغ شد.
وی افزود: برخی می‌گویند چرا پله‌ای قیمت را افزایش ندادید، می گوئیم ما چند سال‌ بود که می‌خواستیم این افزایش را انجام دهیم و مجلس رد می کرد، یک سال ماجرای ۹۶ رخ داد، یکسال کمیسیون بودجه گفت به صلاح نیست و مجلس هفتم مصوبه افزایش پله‌ای را لغو کردند.
سخنگوی دولت در مورد عدم دریافت مالیات از سلبریتی ها اظهار داشت: این بحثی بوده که سازمان برنامه اعلام کرده و باید توسط وزارت اقتصاد لایحه شود و به مجلس برود و تبدیل به قانون شود، بحث چند سلبریتی نیست بحث فعالان فرهنگی و هنری است که خیلی هم فعالیت آنها پولساز نیست.
***
وزیر بهداشت در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: بیماری آنفلوانزا قابل کنترل است و تا ۱۰ روز دیگر فروکش می کند.
دکتر نمکی با توصیه به رعایت نکات بهداشت فردی تاکید کرد: کمبودی درخصوص واکسن آنفلوانزا وجود ندارد و تزریق آن فقط برای گروه‌های آسیب‌پذیر و پرخطر ضروری است.
***
وزیر راه و شهرسازی با تکذیب خبر حذف تهران از طرح ملی مسکن گفت: تهران شهری در مقیاس بزرگ است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
آقای محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران،‌ گفت: با توجه به قیمت تمام شده و جامعه هدف، باید تهران مدنظر باشد و برای آن برنامه‌های متنوع داریم که بر اساس آن بایداقدام شود.
وی درباره کمیسیون مشترک ایران و قرقیزستان افزود: این کمیسیون در حال برگزاری است و امروز نشست اختتامیه را خواهیم داشت و اسناد امضا و مبادله می‌شود.
اسلامی اضافه کرد: نکته متمایز در این نشست این است که با تعرفه ترجیحی برای اقلامی که در اوراسیا امضا کردیم و قرقیزستان هم عضو اوراسیاست فرصت کم نظیری برای ما به وجود می‌آورد که بتوانیم با کشور قرقیزستان توسعه تجارت داشته باشیم و از این طریق به کشورهایی که با این کشور در ارتباط هستند تعامل برقرار می‌کنیم.
وزیر راه و شهرسازی درباره خطوط ریلی ایران و قرقیزستان با تاکید بر اینکه خطوط ریلی دو کشور متصل است گفت: راه‌آهن ما تا چین و اروپا متصل است و این‌که خطوط جدید را احداث می‌کنیم برای آن است که از ظرفیت بندر اقیانوسیه در چابهار برای تبادلات تجاری استفاده کنیم.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =