تذکر به موقع هوک به شریکان اروپایی

ظریف گفت: «هوک تذکری به موقع به شریکان اروپایی ما در برجام داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

وزیر خارجه ایران با استناد به بخش‌هایی از سخنان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: برایان هوک ممنوع نبودن آزمایش‌های موشکی ایران ذیل قطعنامه شورای امنیت را به کشور‌های اروپایی یادآوری کرده است.
اقای ظریف گفت: «هوک تذکری به موقع به شریکان اروپایی ما در برجام داد و به صراحت اذعان کرد که آزمایش‌های موشکی در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ممنوع نیستند.»

نماینده دائم ایران در سازمان ملل هم ادعای سه عضو اروپایی شورای امنیت را درباره برنامه موشکی ایران، تحریف آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ عنوان کرد. تخت روانچی در نامه‌های جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، با اشاره به اینکه هیچ‌کدام از موشک‌های ایران قادر به حمل کلاهک اتمی و ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ نیستند، تاکید کرد: ایران مصمم است با قاطعیت به فعالیت خود در رابطه با موشک‌های بالستیک و ماهواره‌بر ادامه دهد. نماینده ایران در سازمان ملل، از جامعه جهانی خواست نسبت به رویکرد‌های سیاسی آمریکا و متحدانش به بهانه‌های واهی هوشیار باشند.

قرار است نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل وزارت خارجه‌های ایران و آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس امروز در وین برگزار شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هفت =