انتخاب بیش از ۸۰ درصد هیئت های اجرایی انتخابات

وزیر کشور از ثبت‌نام بیش از ۹ هزار داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ۱۹ داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ درصد اعضای هیئت‌های اجرایی انتخابات، انتخاب شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 آقای عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری در ستاد ثبت نام وزارت کشور افزود: اعضای هیئت‌های اجرایی باقیمانده امشب انتخاب می‌شوند و کار این هیئت‌ها از صبح فردا آغاز می‌شود.

 

وی تاکید کرد: همه افرادی که از نظر توانمندی علمی علاقه و تجربه خود را در تراز مجلس و مردم می‌دانند و می‌توانند در خانه ملت در دو زمینه قانون گذاری و نظارت فعالیت خوبی داشته باشند؛ حتما دریغ نکنند و با مراجعه به مراکز نام نویسی خود را در معرض این آزمون و مسابقه خیرات قرار دهند.

 

وزیر کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر این که آیا در بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی، صلاحیت افراد را در دو قالب تفکیکی رد صلاحیت شدگان و عدم احرازی هابررسی خواهید کرد؟ گفت: با شورای نگهبان در این باره صحبت و توافق کردیم که حتی الامکان افراد باید در قالب تایید صلاحیت بررسی شوند و مطابق با مر قانون و مستندات مبتنی بر استعلام از چهار نهاد اصلی، بررسی صلاحیت شوند و کار‌ها در این چارچوب پیش برود.

 

آقای رحمانی فضلی تصریح کرد: به هر حال احراز نشدن صلاحیت در ذهن مردم و داوری افکار عمومی شاید خیلی نتواند اقناع کننده باشد.

 

وی افزایش کارگروه‌های رسیدگی در شورای نگهبان را خواستار شد و در عین حال افزود: البته این موضوع در هیئت‌های اجرایی نیز صدق می‌کند و باید همه مستندات و مدارک داوطلبان دیده شود تا حقی از افراد تضییع نشود.

 

آقای رحمانی فضلی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تمدید زمان نام نویسی گفت: فکر نمی‌کنم که مدت ثبت نام را تمدید کنیم، یک هفته مهلت، کافی است و کسانی که علاقه به داوطلبی دارند تا فردا می‌توانند مراجعه کنند، البته بنا بر گزارش‌ها میزان مراجعه برای نام نویسی در شهرستان‌ها کاهش یافته است.

 

 وزیر کشور همچنین با اعلام حداقل و حداکثر داوطلبان در استان‌های مختلف گفت: در استان البرز به ازای هر یک کرسی نمایندگی ۹۰ داوطلب و در یکی از حوزه‌های انتخابی دیگر به ازای هر یک نفر، ۹ نفر نام نویسی کرده اند. br/ وی همچنین درباره کیفیت برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: در انتخابات اسفند همه فرآیند‌ها، الکترونیکی است بجز دو بخش، نخست بخش مربوط به احراز هویت‌ها که عمده‌ترین نگرانی برای نامزد‌ها نیز موضوع احراز هویت است.

 

 آقای رحمانی فضلی افزود: در این بخش امکان تخلف و اشتباه مانند سوء استفاده از شناسنامه‌های تقلبی یا رای دادن افراد زیر سن قانونی وجود دارد.

 

 وی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری با هماهنگی شورای نگهبان از تجهیزات الکترونیک برای تشخیص هویت افراد استفاده کردیم و برای این مرحله از انتخابات هم برای استفاده از این دستگاه‌ها به توافق رسیدیم.

 

وزیر کشور افزود: برای تهیه این دستگاه‌ها سفارش داده ایم که کامل‌تر از نمونه‌های قبلی است و امیدوارم بتوانیم از آن استفاده کنیم.

 

آقای رحمانی فضلی گفت: موضوع دیگر نحوه رای دادن و شمارش آراء به طور الکترونیکی است که ما در انتخابات شورا‌ها در ۱۴۰ شهر به طور الکترونیکی نام نویسی و آراء را شمارش کردیم و حداکثر تا دو ساعت نتایج انتخابات اعلام شد.

 

وی افزود: ما از این روش برای انتخابات نظام پزشکی، نظام مهندسی و انتخابات مشابه در دو سال گذشته استفاده کردیم و در هیچ بخشی از فرآیند کار با تخلف و اشکالی مواجه نبوده ایم.

 

وزیر کشور گفت: اکنون نیز با شورای نگهبان در حال مذاکره هستیم که اگر توافق کنیم این فرصت و آمادگی وجود دارد تا در این بخش نیز انتخابات را در یازده استان و ۱۴۰ حوزه انتخابیه به طور کامل الکترونیکی برگزار کنیم.

 

وزیر کشور پیش از این نشست خبری از ستاد نام نویسی انتخابات در این وزارتخانه هم دیدن کرد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 13 =