ثبت نام بیش از ۹ هزار نفر تا پایان روز ششم

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: نام نویسی ۹ هزار و ۸۰۶ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان ششمین روز قطعی شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور از نام نویسی قطعی ۹ هزار و ۸۰۶ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان ششمین روز ثبت نام در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه در سراسر کشور خبرداد.

سیداسماعیل موسوی در نشست خبری افزود: از این تعداد هزار و ۵۰۳ داوطلب زن و بقیه هم مرد هستند و نسبت ۱۱ درصدی بانوان و ۸۹ درصدی آقایان در مجموع داوطلبان همچنان به قوت خود باقی است.

وی ۲۷ درصد کل داوطلبان انتخابات مجلس را ایثارگران، ۱۱ درصد را بانوان، ۲ درصد را روحانیون، ۲۳ درصد را دارای سابقه داوطلبی ادوار پیشین و ۴ درصد را افراد دارای سابقه نمایندگی مجلس اعلام کرد.

 

موسوی گفت: استان تهران با ۲ هزار و ۴۱۰ داوطلب بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان را دارد و پس از آن اصفهان با ۷۵۲ داوطلب، خراسان رضوی با ۶۴۷ داوطلب، خوزستان با ۵۷۴ داوطلب، فارس با ۵۳۲ داوطلب و آذربایجان شرقی با ۴۶۰ داوطلب در رده‌های بعدی بیشترین ثبت نام کنندگان در کشور قرار دارند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: در نخستین روز از نام نویسی داوطلبان انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری هم در مجموع ۲۲ داوطلب در سراسر کشور نام نویسی کردند که ۱۰ نفر مربوط به حوزه انتخابیه تهران، ۱۱ داوطلب مربوط به حوزه انتخابیه قم و یک نفر مربوط به استان فارس است.

 

وی در پایان تاکید کرد: به هیچ عنوان مهلت نام نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی تمدید نخواهد شد و نام نویسی از داوطلبان تا ساعت ۱۸ فردا به پایان می‌رسد.

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: نام نویسی داوطلبان انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری که از امروز در استا‌های تهران خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم و فارس آغاز شده، تا ۲۱ آذر ادامه دارد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =