آنفلوآنزا در کشور رو به کاهش است

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از شیب نزولی میزان ابتلا به آنفلوآنزا در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر علیرضا رئیسی افزود: از روز نهم تا شانزدهم آذر ۸ هزار و ۳۳۳ نفر به دلیل بیماری آنفلوآنزا به مراکز درمانی مراجعه کردند که نیمی از این افراد به دلیل شدت بیماری تنفسی نیاز به بیش از ۲ روز بستری شدن در بیمارستان داشته و بقیه با مداوای سرپایی و یا بستری موقت ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه هفته گذشته تعداد ۲۵ مورد فوتی داشتیم که اغلب این افراد دارای بیماری زمینه‌ای بوده اند و خوشبختانه مرگ مادر باردار بر اثر این بیماری ثبت نشده است.

دکتر رئیسی نمودار همه گیری آنفلوآنزا در کشور را رو به کاهش خواند و گفت: از هموطنان عزیز می‌خواهیم توصیه‌های بهداشتی شامل رعایت بهداشت فردی به ویژه شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، و در صورت ابتلا به علایم آنفلوآنزا، استراحت کافی، نوشیدن مایعات فراوان، خودمحدودسازی و پرهیز از حضور در جمع را به دقت رعایت و از مصافحه، دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تأکید بر روال اطلاع رسانی درباره وضعیت آنفلوآنزا شنبه هر هفته گفت: پیش بینی می‌شود که با توجه به کاهش شیوع بیماری، این هفته و هفته آینده موارد ابتلا با کاهش چشمگیر همراه باشد.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 19 =